مجله هفته/ پایان داستان ادغام

۲۱ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۵۳۲۴ اخبار اصلی
داستان ادغام وزارتخانه های نفت و نیرو به جایی نرسید. وزیری برای نفت تعیین و بسیار تایید شد. او در یکی از نخستین سخنرانی هایش بعد از رسیدن به سمت جدید گفت: قرارگاه خاتم النبیا باید جای شرکت های خارجی را که در بخش نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کرده بودند، پر کند.
مجله هفته/ پایان داستان ادغام
دیپلماسی ایرانی: با به نتیجه نرسیدن ادغام دو وزارتخانه نیرو و نفت، معرفی رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت و نیز تایید وی از سوی مجلس شورای اسلامی، روندی تازه در امور نفتی ایران آغاز شده است. کارشناسان بر این باورند شدت گرفتن تحریم های بین المللی علیه ایران و لزوم توجه به مسائل زیرساختی و توسعه ای در صنعت نفت و گاز و همچنین گذر از موانع ایجاد شده در این زمینه، از جمله دلایل واگذاری این مسئولیت به فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا بوده است.

به گزارش خبرگزاری های رسمی کشور، رستم قاسمی که هفته گذشته وزارت نفت ایران را تحویل گرفت، گفته است که بنیاد خاتم الانبیا باید جانشین شرکت های خارجی در این حوزه شود. این سخن وی واکنشی است به فشاری که تحریم های خارجی بر ایران وارد کرده و بر اساس آن شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های نفت و گاز ایران با مشکل مواجه شده اند.

حالا وزیر جدید نفت تاکید کرده است که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) باید کارهای کوچک و متوسط را به بخش خصوصی بسپارد و در جایگاه بالاتری قرار گیرد به طوری که جایگزین شرکت های بزرگ خارجی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رستم قاسمی با بیان اینکه همه افتخارم این است که به عنوان سربازی کوچکی از پاسداران بوده و خواهم بود زیرا همه زندگی و وجود ما از سپاه است، با برشمردن برخی ویژگی‌های مهم قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: این قرارگاه امروز از نیروهای توانمند، متخصص، امکانات، تجهیزات و ساختار خوبی برخوردار است و بزرگترین مجموعه پیمانکاری در کشور به شمار می‌آید که باید آن را قوت بخشید.

قاسمی، سلامت، صداقت، کیفیت و اقتصادی بودن طرح‌ها را از دیگر ویژگی های برجسته قرارگاه دانست و افزود: محرومیت زدایی هم از جمله کارهای قرارگاه است به طوری که هم اکنون بیش از 10 هزار طرح محرومیت زدایی از محل درآمدهای قرارگاه از جمله ساخت صدها مدرسه، درمانگاه، برق رسانی و جاده سازی که در حال اجراست تامین شده است.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه بخش عمده‌ای از درآمد قرارگاه برای محرومیت زدایی در مناطق محروم صرف می‌شود، ابراز امیدواری کرد سال به سال این روند ادامه، افزایش و توسعه یابد.

وزیر نفت همچنین ابراز امیدواری کرد که با روحیه جهادی و انقلابی با کمک افراد توانمند، متعهد و متخصص در وزارت نفت بتواند کارهای بزرگی در وزارت نفت انجام دهد.

اما فرمانده جدید قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز گفت: ورود قرارگاه خاتم النبیاء به حوزه نفت و گاز یک نقطه عطف در فعالیت های عمرانی سپاه است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ابوالقاسم مظفری شمس روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی این قرارگاه گفت: طی سال‌های اخیر تحولات عظیمی در خصوص حجم کارها و کیفیت آن در قرارگاه رخ داده است و ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به حوزه نفت و گاز یک نقطه عطف در فعالیت‌های عمرانی سپاه است. زمانی که قرارگاه وارد حوزه نفت و گاز شد، بیشترین هجمه‌های تبلیغاتی علیه سپاه صورت گرفت چرا که سپاه جایگزین شرکت‌های خارجی مانند توتال شده بود.

مظفری تصریح کرد: قرارگاه در طول پنج سالی که وارد صنعت نفت شده به گونه‌ای فعالیت کرده است که در حال حاضر جزو سرآمدهای این صنعت به شمار می‌رود.

وی همچنین خطاب به قاسمی وزیر نفت گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در خدمت صنعت نفت کشور است و آمادگی انجام کارها را دارد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه راهبردهای سازندگی توسط مراکز راهبردی سپاه تهیه و به تائید مقام معظم رهبری رسیده است، گفت: چگونگی ادامه فعالیت‌های اقتصادی و حد و مرز آنها و اولویت‌ها و حوزه‌های کاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این مجموعه راهبردها به تائید مقام معظم رهبری رسیده و نیز عدم ورود به پروژه‌های متوسط و کوچک در راهبردهای ماموریت سپاه تاکید شده است. عدم ورود به پروژه‌های زیر صد میلیارد تومان که چندی پیش و در دوران فرماندهی سردار قاسمی به تصویب رسیده بود از این پس نیز ادامه می‌یابد.

 

نظر شما :