مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی

تازه‌ترین اتهام نیجریه به ایران

۰۲ تیر ۱۳۹۰ | ۲۱:۴۲ کد : ۱۴۰۲۵ اخبار اصلی
معاون سفیر نیجریه در ایران، اتهامات عجیب و غریب و بی سابقه ای به سفارت ایران در نیجریه زده و ادعا کرده است: گزارش شده است که 15 نیجریه ای در زندان های مختلف ایران به اتهاماتی نظیر مواد مخدر و دیگر اتهامات به حبس ابد محکوم هستند.
تازه‌ترین اتهام نیجریه به ایران

معاون سفیر نیجریه در ایران، اتهامات عجیب و غریب و بی سابقه ای به سفارت ایران در نیجریه زده و ادعا کرده است: گزارش شده است که 15 نیجریه ای در زندان های مختلف ایران به اتهاماتی نظیر مواد مخدر و دیگر اتهامات به حبس ابد محکوم هستند.

انتخاب به نقل از بیزینس دی نوشت، وی با هشدار در مورد افزایش قاچاقچیان انسان که از راه ایران نیجریه ای ها را به اروپا قاچاق می کنند گفت: بدیهی است که یک سدینکای جنایتکار در سفارت ایران کار می کنند. به این دلیل که آنها که دستگیر شده اند، ویزای اصلی ایران را دارند و مهر سفارت ایران در شهر "ابوجا" نیجریه بر آن خورده است.

وی گفت: تعداد کمی از نیجریه ای ها به صورت قانونی انتخاب می کنند که به ایران بیایند.

افزایش قیمت دیش و ال ان بی، کاهش قیمت رسیور

به گزارش آتی نیوز، به دنبال اجرای طرح جمع آوری تجهیزات ماهواره ای توسط نیروی انتظامی، قیمت دیش و ال ان بی افزایش و قیمت رسیور کاهش یافت.

شنیده‌ها حاکی از آن است که بعد از 25 خرداد و در بازار غیررسمی و غیرقانونی تجهیزات دریافت امواج ماهواره، قیمت دیش و ال ان بی از 13 هزار تومان به 16 هزار تومان افزایش یافت و دستگاه های رسیور نیز کاهش قیمتی در حدود 5 تا 10 هزار تومان داشت.

باید به مخالفین خود اجازه حضور در انتخابات را بدهیم

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اما و اگرهای حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس گفت: البته اینها را باید از خود اصلاح طلب ها بپرسید و در این مورد هم شورای نگهبان باید نظر بدهد اما به نظر من باید اجازه بدهیم صدای مردم با هر سلیقه ای از پشت تریبونی رسمی گفته شود.

پزشکیان تاکید کرد: اگر ما نتوانیم این صداهای متفاوت را از تریبون های رسمی به گوش مسولین برسانیم، ممکن است به شکل دیگری خود را بروز بدهد که این خیلی بدتر است. باید اجازه بدهیم سلایق مختلف حتی اگر مخالف ما هستند هم اجازه حضور داشته باشند. در واقع اگر کسی فکر می کند حق با اوست و کل اسلام و انقلاب و امام را فقط او می فهمد، باید اجازه بدهد که مخالف او هم حرفش را بزند.

بزرگداشت شهدای ترور و نفاق هرهفته در یکی از محله‌های تهران        

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:‌ تا پایان امسال هر هفته در یکی از محله‌های تهران مراسم بزرگداشت شهدای ترور و نفاق به همراه نمایشگاهی با همین موضوع برگزار خواهد شد.

محمدرضا نقدی در یک نشست خبری با بیان خبر افزود: متناسب با ظرفیت استان‌های مختلف کشور، تا پایان امسال به طور متوسط هر هفته در یک استان مراسم و نمایشگاه‌های مختلف برای گردامیداشت شهدای نفاق برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: شهدای ترور و نفاق بسیار مظلومند و هرچند که با خون خود پیروزی ما بر جریان نفاق و ترور را تضمین کرده‌اند، ولی آنطور که باید، به آنها نپرداخته‌ایم. دنیا باید بداند امروز کسانی که ادعای حقوق بشر را فریاد می‌زنند و آزادی‌خواهان را به بهانه حقوق بشر زیرسوال می‌برند و محکوم می‌کنند، از چه جنسی و از چه جنایتکارانی هستند.

احتمال التهاب آفرینی منافقین در انتخابات مجلس

به گزارش مهر، محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص احتمال تنش آفرینی منافقین و جریان نفاق در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اسفند ماه برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه ابرقدرت‌ها از انقلاب اسلامی ضربات سختی خوردند باید منتظر باشیم که آنها انتقام بگیرند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه خودشان جرات ندارند که به صورت مستقیم در انتخابات مجلس تنش‌آفرینی کنند، تصریح کرد:‌ بنابراین آنها باید از عوامل داخلی برای تنش‌زایی و اختلال در امر انتخابات استفاده کنند و در این راستا منافقین که بیش از گروهک‌های دیگر سرسپردگی خود را به مستکبران نشان داده‌اند، استفاده می‌کنند. بر این اساس امریکا و انگلیس اگر بخواهند آشوبی در انتخابات مجلس به راه بیندازند باید از منافقین استفاده کنند.

سرچشمه گروه انحرافی خارج از کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سردرگمی گروه انحرافی نشان دهنده این است که این ماجرا نیز مانند فتنه، از خارج کشور سرمنشأ می‌گیرد و ادامه جریان فتنه است.

محمد کوثری با اشاره به اینکه فتنه‌ها همواره به دلیل دوری از مکتب امام(ره) رخ می‌دهد، به تحرکات گروه انحرافی اشاره کرد و گفت: این گروه سردرگم است، به طوریکه از یک طرف کوروش را به عنوان سرلوحه عدالت مطرح می‌کند و از دیگر سو بحث ارتباط مستقیم با امام زمان(عج) را مطرح می‌کنند که این دو مقوله با یکدیگر متناقض است. این سردرگمی نشان دهنده این است که این ماجرا نیز همانند فتنه، از خارج از کشور سرمنشأ می‌گیرد و ادامه جریان فتنه است.

شایعه سفر مشایی به عربستان

حجت الاسلام حسین ابراهیمی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرآنلاین درباره شایعه سفر رئیس دفتر رئیس جمهور به عربستان گفت: اطلاعی در این زمینه ندارم.

چندی پیش منابع خبری از سفر وزیر امور خارجه به عربستان خبر داده بودند اما علی اکبر صالحی خیلی زود این اخبار را تکذیب و اعلام کرد: برنامه​ای برای سفر به عربستان وجود نداشته است.

ابراهیمی در پاسخ به اینکه اگر این اخبار صحت داشته باشد، موضع کمیسیون امنیت ملی چیست، گفت: اگر ثابت شود قطعا برخورد می​کنیم. البته هنوز اصل موضوع ثابت نشده و آدم هم قبل از مرگ واویلا نمی​کند.

فراموش نکردن جریان فتنه خواسته‌ رهبر انقلاب در خطبه خرداد 88 بود

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: پیام خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب به مردم و سیاسیون این بود که نباید جریان فتنه را فراموش کنیم و باید با تحلیل و رصد فضای کشور اجازه ندهیم این جریان زنده شود و مراقبت های لازم را انجام دهیم.


نظر شما :