ملک زاده استعفا داد، صالحی پذیرفت

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۸ کد : ۱۳۹۶۵ سرخط اخبار
ولی اسماعیلی نماینده مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: محمدشریف ملک‌زاده از سمت معاونت اداری مالی وزارت خارجه استعفا داده و علی اکبر صالحی وزیر خارجه با این استعفا موافقت کرده است از این روی پیش‌بینی می‌شود که طرح استیضاح آقای صالحی دیگر در دستور کار نباشد. 

مصطفی کواکبیان نیز در تذکر خود در صحن علنی مجلس اعلام کرد: شنیده‌ایم محمد شریف ملک‌زاده از سمت خود در معاونت مالی و اداری وزارت خارجه استعفا داده و از این روی استیضاح آقای صالحی وزیر خارجه منتفی می‌شود. 

پس از انتصاب محمد شریف ملک‌زاده به عنوان معاون اداری مالی وزارت امور خارجه وکلای ملت با این انتصاب مخالفت کرده و کمیسیون امنیت ملی با تشکیل جلسه‌ای با حضور علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه این موضوع را بررسی و وزیر خارجه قول داد که موضوع سوء سوابق ملک‌زاده را از وزارت اطلاعات استعلام و در صورت مخالفت وزارت اطلاعات با این انتصاب، ملک‌زاده را از این سمت عزل کند. 

بر پایه این گزارش، پس از استعلام علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه از وزارت اطلاعات، این وزارت‌خانه طی نامه‌ای کتباً مخالفت خود را با انتصاب محمد شریف ملک زاده به سمت معاونت اداری مالی وزارت امور خارجه اعلام کرد. 

نظر شما :