دیکتاتور تونس به 35 سال زندان محکوم شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۳۹۶۱ سرخط اخبار
 دولت تونس دیکتاتور فراری این کشور و همسرش را به دلیل کشتار مخالفان خود و غارت اموال عمومی به‏طور غیابی به 35 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، "زین العابدین بن علی " و همسرش در دادگاهی غیابی در تونس گناهکار شناخته شده و به 35 سال حبس محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، بن علی و "لیلی الطرابلسی " به سرقت و نگهداری غیرقانونی مبالغ هنگفتی ارز، جواهرات، آثار باستانی، مواد مخدر و تسلیحات متهم شده بودند.

پرونده جرائم دیکتاتور تونس پس از آن به صورت غیابی در دادگاه بررسی شد که وی در تاریخ 14 ژانویه پس از برگزاری تظاهرات‌های گسترده به عربستان سعودی فرار کرد.

گفته می‌شود بن علی مبالغ هنگفت مطرح شده و جواهرات را با مداخله در برخی از بزرگترین تجارت‌های تونس در طول 23 سال حکومت بر تونس جمع آوری کرده بود.

علاوه بر 35 سال حبس بن علی و همسرش باید در کل 91 میلیون دینار (41 میلیون پوند) جریمه پرداخت کنند.

همچنین دادگاه اعلام کرده است که این احکام تنها بخشی از اتهامات مطرح شده علیه دیکتاتور فراری تونس را پوشش می‌دهد و بررسی دیگر موارد را در زمان دیگری انجام خواهد داد.

"حسنی بیگی " یکی از پنج وکیلی که دفاع از بن علی را بر عهده دارد به خبرگزاری رویترز نیز گفت: ما می‌خواهیم درخواست توقف دادرسی موقت را اراده دهیم... من می‌خواهم بن علی را متقاعده کنم که در دادگاه شرکت کند.

بیش از 30 نفر از اعضای خانواده بن علی و الطرابلسی پس از سقوط حکومت دیکتاتوری بن علی دستگیر شدند و برخی از آن به اتهام جرائم اقتصادی و سوءاستفاده از قدرت تحت تعقیب هستند. 


نظر شما :