شهردار نمونه در داووس

۱۵ بهمن ۱۳۸۶ | ۱۵:۴۷ کد : ۱۳۹۵ اخبار اصلی
محمد باقر قالیباف در میان ۵۰ شهردار برگزیده جهان
شهردار نمونه در داووس

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران بنا به دعوت پروفسور ملاوس شوآب، رییس مجمع جهانی اقتصاد به منظ.ر شرکت در اجلاس سالانه این مجمع، عازم داووس در سوییس شد.

 

مجمع جهانی اقتصاد یک نهاد مستقل و غیر دولتی بین المللی است که همه ساله رهبران و مدیران ارشد سیاسی، اقتصادی، تجاری و مذهبی جهان و صاحب نظران برتر این حوزه ها را در دهکده داووس گردهم می آورد تا از طریق مشارکت و تبادل نظر شرایط و روندهای جهانی را مورد ارزیابی قرار دهند و جهت گیری های کلی بین المللی را رصد کنند و برای بهبود زندگی شهروندان جامعه جهانی متعهد شوند

.

 

در نشست امسال نیز شهرداران کلان شهرهای دنیا طبق سنت هر ساله در این منطقه جمع می شودند و موضوعاتی همچون شهرنشینی، خدمات رسانی شهری و همچنین مسائل شهرهای مهم جهان را مورد بررسی قرار می دهند.

 

محمد باقر قالیباف که امسال در بین 50 شهردار برگزیده جهان قرار دارد با حضور در داووس با شهردارانی همچون شهرداران شهرهای نیویورک، توکیو، تورنتو، ریودوژنیرو در اجلاس داووس شرکت می کند.

گفته می شود که در نشست سال جاری علاوه بر اشاره به مشکلات شهری به عنوان دستور کار نشست، وضعیت این مجموعه های شهری عظیم را با توجه به فرایند جهانی شدن مورد بررسی قرار خواهند داد.

 

همچنین در مراسم امسال از شهرداران برتر جهان تقدیر به عمل خواهد آمد.

دور اول انتخاب شهردار نمونه جهان در سال 2007 آغاز گردید و حدود 100 هزار شهروند از سراسر جهان 820 شهردار را انتخاب کردند، اما با توجه به تعداد بالای آنها هیئت داوری ار بین آنها 50 شهردار برتر جهان را برگزید و بر روی تارنمای شهرداران جهان قرار داده است.

 

محمد باقر قالیباف کیست؟

محمدباقر قالیباف متولد اول شهریور ۱۳۴۰ در شهر مشهد ، دارای مدرک دکتری در رشته جغرافیای سیاسی و فرماندهٔ سابق نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۸۴ از طرف شورای شهر تهران به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد و در اردیبهشت ۱۳۸۶ توسط شورای جدید برای ۴ سال دیگر در مقام خود ابقا شد.

 

وی در سن ۲۲ سالگی فرمانده لشکر پنج نصر خراسان در جنگ ایران و عراق. او که دوره خلبانی نیز گذرانده‌است در سال ۱۳۷۳ فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء شد و ۱۳۷۶ به فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران منصوب شد و در سال ۱۳۷۹ برای فرماندهی نیروی انتظامی انتخاب شد و در سال ۱۳۸۳ به حکم رییس جمهور دولت وقت تهران محمد خاتمی رئیس و نماینده رییس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد.

 

از مهم ترین فعالیت‌های قالیباف در پلیس ایران مجهز تر کردن پلیس و راه اندازی (۱۱۰) مرکز فوریتهای پلیس است.

 

 


نظر شما :