فرصتهاى شغلى داووس

۱۵ بهمن ۱۳۸۶ | ۱۶:۰۴ کد : ۱۳۸۱ اخبار اصلی
مجمع جهانى اقتصاد براى ۲۱۳ نفر از ۴۳ کشور جهان فرصت شغلى ايجاد کرده اس.۱۱۸ نفر از نيروهاى ثابت مجمع به کشورهاى سوییس، امریکا ، انگلیس و فرانسه تعلق دارند .اینان 55 درصد از نیروهای ثابت مجمع را تشکیل می دهند.
فرصتهاى شغلى داووس
 
مجمع عمومی اقتصاد علاوه برگردش مالی کلان و تاثیر در تصمیم گیرهای بین المللی برای شمار زیادی از مردم جهان فرصت شغلی ایجاد کرده است. طبق آمارهای موجود تا سال 2007 میلادی شمار نیروهای شاغل در مجمع جهانی اقتصاد 231 نفر بوده است که نسبت به سال پیش از آن 39 نفر رشد داشته است.
 
رشد شمار شاغلان در این مجمع در هر سال به دلیل توسعه این ارگان در سطح بین المللی و نیاز به تخصص های متنوع تر در میان کارمندان آن است.
 
به گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال 2007 میلادی 231 نفر از 43 کشور جهان در این مجمع مشغول به کار بودند که میانگین سنی آنها 35 سال بود. نکته جالب توجه این است که دو سوم از نیروهای شاغل در این مجمع را زنان و یک سوم را مردان تشکیل می دهند و 83 درصد از آنها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ،10 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و 7 درصد دارای مدرک دکتری هستند.
 
این گروه ارایه گزارشهای جهانی مجمع از قبیل گزارش رقابت اقتصادی ، گزارش تکنولوژی اطلاعات در جهان ، گزارش رقابت صنعت توریسم در جهان ، گزارش شکاف جنسی در جهان ، گزارش رقابت در دنیای عرب ، گزارش جذابیت سرمایه گذاری در جهان و گزارش ریسک اقتصادی را بر عهده دارند.
 
 تهیه گزارشهای مجمع و برنامه ریزی آن، ارایه گزارشهای مختلف در مورد مسایل جهانی در طی یک سال که منجر به تعیین موضوع اجلاس می شود، برنامه ریزی برای جلسات اقتصادی مجمع بعد از برگزاری اجلاس داووس در کشورهای دیگر جهان اغز دیگر وظایف شاغلان در این مجمع است.
 
شایان ذکر است جلسات سالیانه مجمع بعد از داووس بعد از ارایه گزارش اقتصادی و مدیریتی در مورد عملکرد بازارهای اقتصادی و صنعتی کشورهای هدف برگزار می شود. از طرف دیگر برقراری ارتباط پویا با صاحبان صنایع بزرگ برای حل کردن مشکلات مدیریتی احتمالی آنها از مهمترین وظایف افراد متخصص شاغل در داووس است.
 
مجمع جهانی اقتصاد بعد از برگزاری اجلاس داووس هفت جلسه دیگر در کشورهای مختلف جهان و برای بررسی مشکلات اقتصادی   و مدیریتی آنها برگزار می کند. در سال 2008 میلادی اولین جلسه بعد از اجلاس داووس در مورد امریکای لاتین و در روزهای 15 و 16 آوریل سال 2008 میلادی خواهد بود. این اجلاس در مکزیک برگزار می شود.
 
دومین اجلاس در روزهای 17 تا 19 ماه می سال 2008 میلادی در شرم الشیخ برگزار می شود. این جلسه که در مورد خاورمیانه است در این سه روز در کشور مصر برگزار خواهد شد.
 
سومین جلسه در فاصله چهارم تا ششم ژوین سال 2008 میلادی در کیپ تاون- افریقای جنوبی - برگزار می شود و محوریت جلسه و محل برگزاری آن افریقا است .
 
 سپس جلسه ای ازآن به عنوان میز گردی با سران اقتصادی روسیه و مدیران صنعتی این کشور یاد می کنند   در فاصله روزهای ششم تا هشتم ژوین در سنت پیترزبورگ روسیه و جلسه بعدی در مورد کشورهای خاور دور در روزهای 15 و 16 ژوین در کوالالامپور برگزار می شود.
 
یکی دیگر از جلسات سال جاری مجمع عمومی اقتصاد در فاصله 25 تا 27 سپتامبر سال 2008 میلادی و در آستانه المپیک پکن در تیانجینگ برگزار می شود. آخرین جلسه نیز که با محوریت کشورهای آسیای مرکزی و اروپا است در فاصله روزهای 22 تا 24 اکتبر سال 2008 میلادی در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.
 
طبق آمارهای موجود بیشترین شمار شاغلان این مجمع را مردم سوییس تشکیل می دهند. در سال 2007 میلادی 51 نفر از شاغلان در این مجمع متعلق به کشور سوییس بودند و بعد از سوییس ایالات متحده امریکا بیشترین شمار نیرویهای حاضر در داووس را داشت.
 
آمارها نشان می دهد در سالی که گذشت 28 نفر آمریکایی ،21 نفر فرانسو ی و 18 نفر انگلیسی در مجمع جهانی داووس مشغول به کار بودند.به عبارت دیگر این چهار کشور 55 درصد از شاغلان داووس را تشکیل می دادند واگر شمار شاغلان آلمانی و ایتالیایی فعال در این مجمع را نیز به این افراد اضافه کنیم به رقمی بیشتر از 63 درصد می رسیم.
 
به گزارش مجمع عمومی اقتصاد در سال 2007 میلادی 15 نفر آلمانی و 14 نفر ایتالیایی در این مجمع عضو بودند.در میان اعضای مجمع 5 استرالیایی،7 کانادایی،8 هلندی ، 5 هندی ،5 سویدی و 3 لبنانی نیز حضور دارند . دیگر اعضای مجمع به تفکیک ملیت را می توانید در جدول ببیند:
 

نام کشور
شمار اعضا
امریکا
28
آرژانتین
1
استرالیا
5
بلژیک
3
بولیوی
1
برزیا
2
انگلیس
18
کانادا
7
 شیلی
1
چین
4
دانمارک
2
هلند
8
مصر
1
اتیوپی
1
نیوزیلند
1
نیجریه
1
پاکستان
2
لهستان
3
رومانی
2
روسیه
3
سنگاپور
1
اسلواکی
1
افریقای جنوبی
4
 اسپانیا
4
سریلانکا
1
سوید
5
سوییس
51
تایلند
1
تونس
1
فنلاند
1
فرانسه
21
آلمان
15
گواتمالا
1
مجارستان
1
هند
5
ایرلند
2
ایتالیا
14
ژاپن
2
کنیا
1
لاتیو
1
لبنان
3
مکزیک
2
مراکش
3
 
 

نظر شما :