مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی

۰۶ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۳۶ کد : ۱۳۱۱۶ اخبار اصلی
در این بخش می خوانید: امام جماعت مسجد النبی و مسجد الحرام منافقند، برای راه اندازی نیروگاه بوشهر عجله نکنید، رابطه پدر و فرزندی با ولی‌فقیه انحرافی است و...
مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی
امام جماعت مسجد النبی و مسجد الحرام منافقند

 

تولیت آستانه حرم حضرت معصومه (س) و امام جمعه موقت قم با بیان اینکه امام جماعت مسجد النبی و مسجد الحرام نمونه ای از منافقین هستند گفت: امام جماعت مسجد النبی و مسجد الحرام در کنار خانه خدا ایاک نعبد و و ایاک نستعین می گویند اما در حقیقت مزدور امریکایی ها هستند چرا که کشتار ملت بحرینی و تجاوز به زنان آنها و هتک حرمت به قرآن کریم را می بینند و این حرکات را تایید می کنند. آنها به دروغ ادعای مسلمانی می کنند و در حقیقت حافظ منافع کفارند.

حجت الاسلام سعیدی اضافه کرد: منافقین ظاهری رنگین و باطنی ننگین دارند و خود را خیرخواه و طرفدار عدالت مطرح می کنند ولی در آنها جز ظلمت و دشمنی و تباهی نیست.

 

ایران برای ونزوئلا نفتکش ۱۲۰ تنی می‌سازد                                    

 

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به برنامه های همکاری این قرارگاه در زمینه جذب نیروهای متخصص برای اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای گفت: در حال حاضر در بوشهر طراحی و ساخت نفتکش ۱۲۰ تنی برای کشور ونزوئلا را در دستور کار داریم.

 

حکم شرعی آیت الله صافی برای جلوگیری از واردات

 

آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استسفایی درباره ورود اجناس خارجی به کشور و خرید و فروش آن اظهار داشتند: حکم شرعی این است که اگر واردات هرگونه کالا از کشورهای بیگانه، موجب ضرر و زیان بر اقتصاد کشور اسلامی گردد، مثل اینکه سبب تعطیل یا رکود کارخانه‌ها و صنایع و بیکاری افراد شود، ‌باید ورود آن ممنوع شود و نیز بازرگانانی که از این پی‌آمد اطلاع دارند شخصاً موظفند که این کالاها را وارد نکنند.

ایشان افزودند: باید صنعت و کار در کشور، ترویج و تشویق شود و حتی اگر کالای خارجی را ارزان عرضه می‌دارند برای اینکه تولید آن در کشور گران‌تر تمام می‌شود، باید منافع اصلی و دراز مدت را در نظر بگیرند. بعضی از کالاها هم که در داخل تولید نمی‌شود ولی چون ضرورتی برای ورود آن به کشور نیست و به نفع بیگانه می‌باشد.

 

سوئیس ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی را متوقف کرد

 

 اداره هوانوردی غیرنظامی سوییس اعلام کرده است که حاضر به ارائه سوخت به شرکت هواپیمایی ایران ایر در فرودگاه ژنو نیست و بهتر است ایران مشکل سوخت گیری هواپیماهای خود را از جای دیگری حل کند.

آنتون کوهلر سخنگوی اداره هوانوردی غیرنظامی سوئیس گفته است که خط پروزاهای ایران-ترکیه-سوئیس لغو نشده اما ایران باید سوخت هواپیماهای خود را از کشور دیگری تامین کند.

شرکت تامین کننده سوخت هواپیما‌ها در فرودگاه ژنو نیز با تایید گفته ای کوهلر اعلام کرده است که از اواخر ماه آوریل، ارائه سوخت به هواپیماهای ایران ایر را متوقف کرده است. این شرکت گفته است که کمپانی های نفتی حاضر نیستند سوخت آنها به هواپیماهای ایرانی داده شود. در سال 2010 برخی از کشورهای اروپایی نیز اعلام کرده بودند که ارائه سوخت به هواپیماهای ایران را متوقف کرده اند.

 

تماس تلفنی دو امریکایی‌ زندانی در ایران پس از شش ماه

 

به گفته خانواده های شین باوئر و جاشوا فتال، آنها توانسته اند با فرزندان خود که در ایران زندانی هستند تلفنی صحبت کنند.

مارک تونر، سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده نیز از ایران خواست به دیپلمات های سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در این کشور اجازه دهد با این دو نفر دیدار کنند. همزمان محمد علی کلی از اسطوره های بوکس جهان و تعداد دیگری از شخصیت های مسلمان آمریکایی اعلام کردند که روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن شرکت می کنند تا بار دیگر خواهان آزادی شین باوئر و جاشوا فتال شوند.

 

رابطه پدر و فرزندی با ولی‌فقیه انحرافی است

 

حجت الاسلام و المسلمین سالک گفت: ما رابطه با ولی فقیه را رابطه امام و مأمومی می دانیم، نه رابطه پدر و فرزندی؛ از این رو بیان چنین سخنانی را به صلاح نمی دانیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در گرو همین نگاه امام و مأمومی به ولی فقیه است که قدرت حکومت های استبدادی و استکباری از بین رفته و حاکمیت اسلامی تحقق می یابد؛ بنابراین نباید گفت رابطه من با ولی فقیه رابطه پدر و فرزندی است و یا در جای دیگر نیز گفت که رابطه ولی با جامعه رابطه ای پدر و فرزندی است. مسئله رهبری در جامعه اسلامی یا همان ولایت فقیه، همانند کعبه است که مردم باید به سمت آن بروند و اصولا توجه به همین نکته از اول انقلاب تا کنون، عامل موفقیت جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ یعنی مردم همواره پیرامون فرمایشات ولی فقیه حرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سالک با بیان اینکه اگر برخی بگویند رابطه من با ولی فقیه یا رابطه ولی با جامعه، رابطه پدر و فرزندی است، سخنی انحرافی گفته اند، ابراز داشت: این افراد، باید بصیرت خود را بالاببرند و بدانند ولایت فقیه رفیع ترین جایگاه است.

 

کویت ایرانی ها را ممنوع الورود کرد

 

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه کویتی الوطن، اداره کل مهاجرت کویت صدور هر نوع مجوز ویژه و ویزا برای سفر خانوادگی، گردشگری، ویژه یا بازرگانی، همچنین پیوستن به خانواده خواه به همسر یا فرزندان و ویزاهای کار را برای شهروندان پنج کشور و از جمله ایران متوقف کرد.

این پنج کشور، سوریه، عراق، ایران، پاکستان و افغانستان هستند و این ممنوعیت تا اطلاع بعدی معتبر است.

یک منبع امنیتی کویت در این باره گفت: دلیل این موضوع ، مسائل امنیتی است. به دلیل اوضاع این کشورها که با تظاهرات و مطالبات برای سرنگونی حکومت ها روبه رو هستند(!) شمار زیادی از شهروندان این پنج کشور مقیم کویت تلاش می کنند خویشاوندان یا دوستان خود را که ممکن است از سوی دولت های خود تحت تعقیب باشند یا ترس از بازداشت داشته باشند به کویت منتقل کنند لذا تا اطلاع بعدی از صدور ویزا برای ورود اتباع این کشور به کویت جلوگیری می شود.

 

ادعای حضور ایران در سوریه مضحک و خنده‌دار است

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران به ادعای غربی‌ها مبنی بر اعزام نیرو از سوی سپاه و بسیج به سوریه به منظور سرکوب برخی اعتراضات، این مساله را به شدت رد کرد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی تاکید کرد: این یک ادعای مضحک و خنده‌دار است؛ چرا که نه سوریه نیاز به چنین چیزی دارد و نه ایران بنای چنین کاری را.

وی اضافه کرد: ما زبان و اقلیم متفاوتی داریم؛ به طوری که اگر یک ایرانی به یک کشور عربی برود همه او را می‌شناسند. بنابراین نیازی به دستگاه‌های جاسوسی برای چنین ادعاهایی نیست. 95 درصد رسانه‌های جهان در اختیار صهیونیست‌هاست و بدین ترتیب آنها می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند، ولی امروز مردم دنیا دروغ‌های آنها را شناخته‌اند.

 

اختلاف‌نظر مسئولان نتیجه دموکراسی است   

 

سفیر کشورمان در لبنان اختلاف‌نظرها میان مسوولان ایرانی را نتیجه دموکراسی دانست.

به گزارش ایسنا، غضنفر رکن‌آبادی در سخنانی در مقر رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان گفت: ولایت فقیه در ایران صلاحیت مطلق را در همه چیز دارد اما تنها در مسائل لازم وارد عمل می‌شود.

رکن‌آبادی افزود: ولایت فقیه مسوولیت هماهنگی میان سه قوه را بر عهده دارد.

 

نگرانی از تاثیر تفکرات امام خمینی در سخنان اوباما موج می‌زند

 

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره سخنان اخیر باراک اوباما گفت: الگو شدن حرکت مردم ایران و تفکرات حضرت امام خمینی(ره ) در طول سالیان گذشته یک نگرانی جدی را در سردمداران آمریکا و صهیونیسم جهانی پدید آورده است که در اعلام مواضع آنها این نگرانی موج می زند.

وی افزود: آمریکا و دنباله های آن از حرکت مردم ایران و مدیریت هوشمند و راهبردی رهبر معظم انقلاب که منجر به صدور و الگو گیری از انقلاب اسلامی شده است، عصبانی هستند و لذا با فرافکنی قصد دارند اذهان عمومی جهان را از این الگو منحرف کنند.

الهیان تصریح کرد: هم اکنون شاهد هستیم که ملت های دنیا با الگو گیری از انقلاب اسلامی دیگر در مقابل ظلم سکوت نمی کنند و به یک آگاهی و بلوغ سیاسی رسیده اند.

 

صادرات گاز ایران به بحرین متوقف شد

 

شاهزاده "خالد بن أحمد بن محمد آل خلیفه" وزیر امور خارجه بحرین از توقف صادرات گاز جمهوری اسلامی ایران به بحرین تا اطلاع ثانوی خبر داد. وی در این باره گفت: تیره شدن روابط سیاسی میان دو کشور موجب این تصمیم شد.

وزیر امور خارجه بحرین در ادامه افزود: اظهارات و موضع گیری های تحریک آمیز مقامات تهران موجب به تعلیق درآمدن قرارداد میان طرفین گردید.

 

برای راه اندازی نیروگاه بوشهر عجله نکنید

 

فریدون عباسی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه جلسه هیات دولت درباره تاریخ راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر افزود: ما قبلا اعلام کردیم تا وقتی نیروگاه بوشهر به طور کامل راه اندازی نشود و روند مثبت در برق رسانی ایجاد نشود، خبر راه اندازی را اعلام نمی کنیم. هر وقت برق در نیروگاه بوشهر وصل و پایدار شد در خصوص راه اندازی نیروگاه به مردم اطلاع رسانی می کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آزمایش های مربوط به تزریق در نیروگاه بوشهر در حال انجام است از خبرنگاران خواست در خصوص تاریخ نهایی راه اندازی نیروگاه عجله نکنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: ‌به ایمنی نیروگاه بیشتر توجه کنید و از مسئولان بخواهید که نیروگاه را به صورت ایمن تر تحویل دهند و راه اندازی کنند.

 

رئیس جمهور به اوپک نمی رود

 

وزارت نفت اعلام کرد: یکصد و پنجاه و نهمین نشست سالانه کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) 18 خرداد ماه در وین به ریاست یکی از وزیران جمهوری اسلامی ایران تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شجاع الدین بازرگانی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت نفت با رد و تکذیب خبر منتشره در رسانه ها و گمانه زنی های نادرست مبنی بر حضور محمود احمدی نژاد در اجلاس آینده اوپک گفت: در ملاقات حضوری با رئیس جمهوری اسلامی ایران و کسب تکلیف از دکتر محمود احمدی نژاد ایشان اعلام کردند که در اجلاس آینده اوپک شرکت نخواهند داشت.

به گفته این مقام مسئول در وزارت نفت بر اساس تشخیص و صلاحدید رئیس جمهور یکی از وزیران هیئت دولت در اجلاس اینده اوپک و همچنین اجلاس مشترک اوپک با اتحادیه اروپایی معرفی و شرکت فعال خواهند داشت.

 

سهم شورای‌ ایرانیان از بودجه استان‌ها ‌مشکوک است

 

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس نسبت به اختصاص بودجه‌ای به شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در قانون ابلاغ شده بودجه 90 تذکر دادند.

احمد توکلی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی تذکری آئین‌نامه‌ای با اشاره به ابلاغ قانون بودجه 90 از سوی دولت گفت: در کمیسیون تلفیق بر اساس پیشنهاد آقای کامران بودجه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که مجوز قانونی در تأسیس آن نبود،‌ حل شد. اما در قانون بودجه 90 که از سوی دولت ابلاغ شده، ‌بودجه‌ای برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در قانون بودجه ابلاغی از بودجه استان‌ها بخشی را به مراکز و نهادهای خارج از کشور اختصاص دادند که بنده نمی‌دانم که از بودجه استانی چه ربطی دارد که برای مراکز و نهادهای خارج از کشور پول خرج شود و سهمی برای آن در نظر گرفته شود.

 

نظر شما :