نيکولا سارکوزى رييس جمهور جديد فرانسه کيست

۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ | ۱۶:۲۰ کد : ۱۲۵ اخبار اصلی
نیکولا سارکوزی متولد 28 ژانویه 1955 در منطقه هفدهم پاریس، متاهل و پدر سه فرزند است. آقای سارکوزی محبوب ترین نامزد در میان رای دهندگان طرفدار حزب او.ام.پ است . او بخشی از این محبوبیت در میان افکار عمومی را به دلیل موفقیت هایش در پست وزارت کشور به دست آورده است.
نيکولا سارکوزى رييس جمهور جديد فرانسه کيست

نیکولا سارکوزی  متولد 28 ژانویه 1955 در منطقه هفدهم پاریس، متاهل و پدر سه فرزند است. آقای سارکوزی محبوب ترین نامزد در میان رای دهندگان طرفدار حزب او.ام.پ است . او بخشی از این محبوبیت در میان افکار عمومی  را به دلیل موفقیت هایش در پست وزارت کشور به دست آورده است.

 

سرکوزی ۵۲ سال دارد. او را کسی که در مورد زندگی وی پژوهش کرده و کتابی درباره وی نوشته است، چنین توصیف می‌کند: سرکوزی از در وارد می‌شود، اما اتاق را از راه پنجره یا لوله‌ بخاری ترک می‌کند. اگر چه سرکوزی نامزد اصلی محافظه‌کاران بود و ژيش از پيروزى نيز تصور می‌شود بیشترین شانس را داشته باشد، اما بسیاری از فرانسویان از جمله جوانانی که با ایده های راست گرایانه وی میانه ای ندارند او را چهره ای محبوب نمی دانند.

 

آقاى سارکوزی به خوبی می داند که باید توانایی هایش را نشان دهد و به همین دلیل  در برابر سرزنش رقبایش که او را "خطرجمهوری" می دانند تاکید می کند که "چهار سال حضورش در وزارت کشور بدون هیچ نکته منفی سپری شده  و 20 سال زندگی سیاسی اش را نیز بدون ماجراجویی پشت سر گذاشته است."

 

سارکوزی مبارزات انتخاباتی اش را نیز به شیوه ای قدیمی و با سخنرانی سنجیده و پیشنهادات پایه ای پیش برد. این کار برای مبارزه با رقیبی که طی چند ماه با نوآوری خود موفق شده به عنوان اولین نامزد "پست مدرن" جمهوری پنجم فرانسه در راس نظرسنجی ها قرار بگیرد کافی به نظر مى رسيد. خانم روایال با  شیوه ای که درپیش گرفت، از بحث های  متناقض و منطق سیاست کلاسیک با آقاى سارکوزي می گریخت.

 

نیکولا سارکوزی نیز به عنوان سیاستمردی "مدرن" ظاهر شده است. جاه طلبی های او، علاقمندی اش به بحث و تاکیدش بر این نکته که سیاست می تواند جهان را تغییر دهد از او سیاستمداری مدرن ساخته است و البته فراموش نکنیم که او به سنت قدیمی فرانسوی ها یعنی حضور مردی پرانرژی همانند بناپارت در راس قدرت تعلق دارد.


نظر شما :