هشدار سرلشکر صفوی به عربستان

۲۹ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۷ کد : ۱۲۰۰۵ سرخط اخبار
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: حضور و رفتار عربستان، نوعی بدعت ناصواب است و باید این موضوع را نیز در نظر داشت که ممکن است، روزی همین مسأله برای خودش تکرار شود و به همین بهانه عربستان مورد هجوم قرار گیرد.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در حاشیه رژه یگان‌های ارتش در روز 29 فرودین در جمع خبرنگاران، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از قدرتی بازدارنده برخوردار هستند و قادرند از منافع و تمامیت ارضی کشور و ایجاد امنیت پایدار در منطقه حساس و استراتژیک خلیج فارس دفاع کرده و امنیت صادرات انرژی از این منطقه را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از پانزده میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز گذر می‌کند، اظهار داشت: ایران، قدرت اصلی تأمین کننده صدور انرژی از خلیج فارس است و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از یک قدرت دفاعی موثر بازدارنده برخوردار هستند که می توانند از منافع ملی و تمامیت ارضی کشور حراست کنند.

صفوی درباره حضور نیروهای نظامی عربستان در بحرین، گفت: حضور نظامی عربستان در سرکوب مردم بحرین، خلاف حقوق بین الملل و نوعی دخالت نظامی در مسایل داخلی بحرین بوده که از نظر حقوق بین المللی نیز محکوم است. همچنین رفتار نیروهای عربستانی در کشور بحرین با مردم بی‌دفاع این کشور از نظر مسایل انسانی و اسلامی نیز محکوم است.

صفوی در پایان با بیان اینکه کشور در کمترین تهدید نظامی از جانب دشمنان است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در عراق زمین‌گیر شده‌اند و بعید است با توجه به تحولات منطقه، منافع اقتصادی به آمریکا این اجازه را بدهد که بخواهد خود را در صحنه جدیدی درگیر کند؛ البته بر نیروهای مسلح لازم است در ادامه استراتژی دفاعی و بازدارندگی، توان رزمی خود را افزایش دهند.

نظر شما :