مبارک قاتل انور سادات

۰۳ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۹ کد : ۱۰۷۷۳ اخبار اصلی
وکيل خانواده تور سادات اعلام کرد که حسنى مبارک به همراه موساد در پشت پرده ترور انور سادات قرار دارد.

وکيل خانواده رئيس جمهور اسبق مصر اعلام کرد که علت قتل سادات گلوله‌اى بوده است که از جايگاه نزديک به وى شليک شده است و حسنى مبارک به همراهى موساد در پشت پرده اين ترور قرار دارد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الاهرام مصر، سمير صبرى اعلام کرد که علت قتل ترور انور سادات رئيس جمهورى اسبق مصر گلوله‌اى بوده است که از فاصله نزديک به وى شليک شده است نه گلوله اى که خالد اسلامبولى به وى شليک کرده است.

وکيل قانونى خانواده انور سادات که در برنامه‌اى تلويزيونى در شبکه المحور سخن مى‌گفت تصريح کرد که حسنى مبارک رئيس جمهور مخلوع مصر در پشت صحنه ترور انور سادات قرار دارد و وى از اين ترور سود برده است.

صبرى همچنين با اشاره به سازمان جاسوسى رژيم صهيونيستى (موساد) گفت، وى مطمئن است که گذشت زمان روشن خواهد کرد که ترور سادات به خالد اسلامبولى محدود نمى‌شود زيرا موساد و حسنى مبارک از اين ترور سود مى‌بردند و مبارک بدون شک در ترور وى نقش داشته است.

وکيل رقيه سادات، دختر بزرگ انور سادات در ادامه تصريح کرد که اطلاعات و مستندات بسيارى دارد که آن را به دادستانى کل ارائه خواهد کرد.

وى صداى ضبط شده مهندس "حسب الله الکفراوى " وزير مسکن سابق را که تاکيد کرده است بر اساس مستنداتى، مبارک مسئول ترور انور سادات است، از جمله اين اسناد اعلام کرد.

انور سادات سومين رئيس جمهورى مصر است که در سال 1970 به قدرت رسيد و در ششم اکتبر سال 1981 زمانى‌که از جايگاه در حال سان ديدن از نيروهاى نظامى بود ترور شد.

تواققنامه صلح قاهره و تل آويو در زمان انور سادات و در سال 1979 امضا شد که گفته مى‌شود اعتراض به اين اقدام يکى از انگيزه‌هاى خالد اسلامبولى براى اقدام به ترور سادات بوده است.


( ۱ )

نظر شما :