حمايت از ديکتاتورها، رويه ثابت آمريکايى‌ها است

۰۳ فروردین ۱۳۹۰ | ۰۷:۱۰ کد : ۱۰۷۶۸ اخبار اصلی
رهبر معظم انقلاب اسلامى تأکيد کردند: ادعاهاى آمريکايي‏ها مبنى بر حمايت از ملتها همواره دروغ است و آنها نه‏تنها به ملتهاى منطقه رحم نمى‌کنند بلکه در قبال ملت خود هم ترحمى ندارند

دیپلماسی ایرانی: به گزارش پايگاه اطلاع رسانى دفتر مقام معظم رهبرى ، همزمان با نخستين روز از سال 1390، حضرت آيت‌الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى روز دوشنبه مورخه اول فروردين ماه سال‌جارى، در جمع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتى حضرت ثامن‌الحجج على بن موسى‌الرضا عليه‌السلام در شبستان امام خمينى(ره) و ديگر صحن‌ها و رواق‌هاى رضوى در مشهد مقدس، در سخنان مهمى ضمن ارزيابى حرکت کلى کشور در سال 89 بويژه در زمينه تحقق شعار همت مضاعف و کار مضاعف در عرصه‌هاى مختلف از جمله علم و فناورى، هدفمندسازى يارانه‌ها و برخورد هوشمندانه و قوى با تحريمهاى غرب، به تبيين شعار جهاد اقتصادى براى سال 1390 و شاخص و الزامات اين حرکت عظيم اقتصادى پرداختند و در پايان نيز با بيان موضع جمهورى اسلامى در قبال حرکتهاى مردمى اخير در منطقه، اقدامات مزورانه آمريکا و غرب را تشريح کردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اى در بخش سوم سخنان خود به تحليل حوادث اخير منطقه و حرکتهاى مردمى در تونس، مصر، بحرين، يمن و ليبى پرداختند.
ايشان اين حرکتها را بسيار مهم و نشان دهنده يک تحول بنيادى در منطقه عربى ـ اسلامى و بيدارى امت اسلامى دانستند و افزودند: دو عنصر مهم اين حرکتها، حضور مردم در صحنه، و جهت‌گيرى دينى آن است.
رهبر انقلاب اسلامى علت اصلى حرکتهاى اخير در منطقه را جريحه‌دارشدن غرور و عزت انسانى مردم منطقه بدليل عملکرد نادرست حاکمان ظالم آنان دانستند و خاطر نشان کردند: بعنوان مثال عملکرد حسنى مبارک در مصر و انجام جنايت‌آميزنرين کارها به نيابت از رژيم صهيونيستى بويژه در موضوع غزه و همچنين عملکرد قذافى در ليبى و تحويل امکانات هسته‌اى اين کشور به آمريکا در مقابل تهديدهاى توخالى و وعده‌هاى ناچيز غرب، از جمله اقداماتى بودند که غرور مردم را جريحه دار کرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اى در همين خصوص افزودند: تهديدها و فشارهاى غرب به سردمدارى آمريکا در مورد ايران هم وجود داشت و همچنان نيز ادامه دارد اما مسئولان جمهورى اسلامى در مقابل اين تهديدها، نه تنها عقب نشينى نکردند بلکه امکانات هسته‌اى خود را هر سال بيشتر کردند.
ايشان به تشريح عملکرد و موضع گيرى آمريکاييها در قبال حوادث منطقه پرداختند و افزودند: آمريکائيها ابتدا درمقابل اين حوادث متحير و بى‌تحليل بودند و برهمين اساس، مواضع متناقضى اتخاذ کردند.
رهبر انقلاب اسلامى تاکيد کردند: حمايت از ديکتاتورها، رويه ثابت آمريکاييها است و از حسنى مبارک هم تا آخرين لحظه دفاع کردند اما هنگامى که متوجه شدند ادامه حضور مبارک امکان پذير نيست، او را همچون دستمالى بدور انداختند که اين موضوع بايد درس عبرتى براى سردمداران وابسته به آمريکا باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اى سقوط ديکتاتور مصر را ضربه بزرگى به سياستهاى خاور ميانه‌اى آمريکا دانستند و افزودند: آمريکا هنگامى که از حفظ بن‌على و حسنى مبارک مايوس شد، تلاش موذيانه و خباثت‌آلود و البته سطحى را آغاز کرد تا بتواند شاکله‌ى نظام‌هاى ديکتاتورى آنها را در تونس و مصر حفظ کند اما با ادامه قيام مردم اين ترفند شکست خورد.
ايشان خاطرنشان کردند آمريکاييها بعد از شکست در اين ترفند، دو ترفند فرصت‌طلبى و شبيه‌سازى را در دستور کار خود قرار دادند که فرصت طلبى و مصادره انقلابها نيز با شکست مواجه شد.
رهبر انقلاب اسلامى با اشاره به تلاش آمريکا براى شبيه‌سازى حوادث منطقه در "ايرانِ مردم سالارى دينى " و "ايرانِ ملت " افزودند: آنها تلاش کردند تا با استفاده از عوامل فرومايه و گرفتار هواهاى نفسانى، کاريکاتور مضحکى درايران بوجود آورند که ملت ايران به دهان آنها زد و اين ترفند هم شکست خورد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اى، عملکرد آمريکا در قبال حرکتهاى مردمى در منطقه و ادعاى دفاع از ملتها را منافقانه خواندند و با اشاره به سخنان اخير رئيس‌جمهور آمريکا در خصوص حمايت از ملت ايران خاطر نشان کردند: ما نمى‌دانيم که آيا رئيس‌جمهور کنونى آمريکا مى‌فهمد که چه مى‌گويد يا اينکه غافل و گيج است. او مى‌گويد مردمِ در ميدان آزادى تهران، همان مردمِ مصر در ميدان التحرير هستند، در حاليکه مردم هر سال در 22 بهمن در ميدان آزادى تهران جمع مى‌شوند و شعار اصلى آنها هم "مرگ بر آمريکا " است.
ايشان تاکيد کردند ادعاهاى آمريکاييها مبنى بر حمايت از ملتها همواره دروغ است و آنها نه تنها به ملتهاى منطقه رحم نمى‌کنند بلکه در قبال ملت خود هم ترحمى ندارند؛ زيرا رئيس‌جمهور فعلى آمريکا در بحرانى‌ترين شرايط اقتصادى اين کشور هزارها ميليارد دلار از پول مردم آمريکا را به کيسه کمپانيهاى اسلحه‌سازى و نفتى مى‌ريزد.
رهبر انقلاب اسلامى در ادامه تحليل حرکتهاى مردمى اخير منطقه، به قضاياى ليبى اشاره کردند و افزودند: جمهورى اسلامى ايران در قضاياى ليبى، هم رفتار دولت اين کشور در کشتار مردم را محکوم مى‌کند و هم حملات آمريکا و غرب را صددرصد محکوم مى‌داند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اى، ادعاى آمريکا و غرب مبنى بر اقدام نظامى براى حمايت از مردم ليبى را کاملاً غيرقابل قبول خواندند و تاکيد کردند: اگر آنها واقعاً طرفدار مردم ليبى هستند، چرايکماه نظاره گر کشتار مردم بودند و کارى انجام نداند؟
ايشان خاطر نشان کردند: آمريکا و غرب فقط بدنبال نفت ليبى و ايجاد جاى پا دراين کشور است تا بتواند دولتهاى آينده‌ى تونس و مصر را زير نظر داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامى عملکرد سازمان ملل متحد در قضاياى ليبى را نيز ننگى براى اين سازمان بين‌المللى خواندند و افزودند: سازمان ملل متحد بجاى آنکه در خدمت ملتها باشد، به آلت دست آمريکا و غرب تبديل شده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اى در ادامه با اشاره به قضاياى اخير بحرين تاکيد کردند: ماهيت قيام ملت بحرين هيچ تفاوتى با قيام مردم در مصر، تونس، ليبى و يمن ندارد؛ زيرا مردم بحرين هم، خواستار حق راى در انتخاباتى آزاد هستند که توقع زيادى نيست.
ايشان طرح موضوع شيعه و سنى در قضاياى بحرين از جانب آمريکا و غرب را بهانه‌اى براى دخالت در مسائل منطقه دانستند و افزودند: آمريکاييها تلاش دارند تا با طرح موضوع شيعه و سنى در بحرين، مانع از کمکها و حمايتهاى مردمى از قيام مردم بحرين شوند.
رهبر انقلاب اسلامى با اظهار تاسف از گرفتارشدن برخى افراد در اين دام آمريکاييها تاکيد کردند: طرح موضوع شيعه و سنى در قضاياى بحرين بزرگترين خدمت به آمريکا و دشمنان امت اسلامى است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اى با اشاره به حمايت جمهورى اسلامى ايران از ملت فلسطين بويژه در جنگ 22 روزه غزه خاطرنشان کردند: جمهورى اسلامى ايران در حالى از ملت فلسطين و همچنين حرکتهاى اخير منطقه در تونس، مصر، ليبى و يمن حمايت کرده که آنان شيعه نيستند، زيرا در اين قضايا بحث شيعه و سنى مطرح نيست. بنابراين نبايد در قبال قضاياى بحرين به بهانه شيعه بودن مردم سکوت کرد.
ايشان با اشاره به دخالت حکومت سعودى در قضاياى بحرين افزودند: اوج وقاحت آمريکاييها واذناب آنها در منطقه، آنجايى است که حضور تانکهاى سعودى در بحرين را دخالت نمى‌خوانند اما اعتراض مراجع تقليد، علما و خيرخواهان به کشتار مردم بحرين را دخالت ايران مى‌نامند.
رهبر انقلاب اسلامى دخالت نظامى دولت سعودى در بحرين را اشتباه خواندند و تاکيد کردند: اين اقدام موجب منفورشدن حکومت سعودى در منطقه خواهد شد و قطعاً خسارات سنگينى براى عربستان درپى خواهد داشت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اى در جمع‌بندى تحولات اخير منطقه خاطر نشان کردند: حرکت جديدى که در منطقه آغاز شده است، حرکت امت اسلامى، و با سمت و سوى اهداف اسلامى است و اين حرکت، طبق وعده الهى قطعاً به پيروزى خواهد رسيد و و به توفيق الهى سلسله شکست‌هاى آمريکا در منطقه ادامه پيدا خواهد کرد.
ايشان تاکيد کردند: موضع نظام جمهورى اسلامى در قضاياى منطقه، دفاع از ملتها و حقوق ملتها و مخالفت با ديکتاتورها و مستکبران است.
رهبر انقلاب اسلامى همچنين در بخش ديگرى از سخنان خود، عيد نوروز را فرصت مغتنمى براى اجراى دستورات و احکام اسلام دانستند و افزودند: مردم ايران در طول سالهاى متمادى بويژه پس از پيروزى انقلاب اسلامى از عيد نوروز براى معنويت، معرفت و نزديکى به خدا استفاده کرده‌اند که نمونه‌ى بارز آن دعا و توسل جمع زيادى از مردم به هنگام تحويل سال در بارگاه‌ها و زيارتگاه‌ها و مراکز دينى است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اى تاکيد کردند: ملت ايران همواره از اين سنت و آيين براى دين و معنويت و اخلاق اسلامى بهره‌بردارى کرده است.

 


نظر شما :