عمرو موسى: امريکا دشمن مصر نيست

۲۷ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۳:۴۸ کد : ۱۰۳۵۷ اخبار اصلی
دبير کل اتحاديه عرب با تاکيد بر آنکه مصر بايد به توافقنامه‌هاى بين‌المللى احترام بگذارد آمريکا را دوست و همپيمان مصر خواند.
عمرو موسى: امريکا دشمن مصر نيست

ديپلماسى ايرانى: دبير کل اتحاديه عرب با تاکيد بر آنکه مصر بايد به توافقنامه‌هاى بين‌المللى احترام بگذارد آمريکا را دوست و همپيمان مصر خواند.

به گزارش ايسنا، عمرو موسى، دبير کل اتحاديه عرب در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست عنوان داشت: از رهبران عرب مى‌خواهم نسبت به انقلاب‌هاى مردمى که منطقه را در بر گرفته است نگران نباشند.

وى در ادامه افزود: من در گفت‌وگو با نمايندگان اتحاديه عرب اعلام کردم که نبايد از اين روند بيم داشته باشيم.

اين پيام به دست ما رسيده است که نسيم تغيير در جوامع ما شروع به وزيدن گرفته است. ما بايد نسبت به آينده خوشبين باشيم.

عمرو موسى همچنين تاکيد کرد: احتمال نامزدى من براى انتخابات رياست جمهورى بعد از انجام اصلاحات قانون اساسى و برگزارى انتخاباتى سالم و شفاف احتمالى جدى به شمار مى‌رود.

وى در ادامه افزود: بايد ببينيم که يک شهروند عادى مثل من چگونه مى‌تواند با استفاده از قانون اساسى نامزد رياست جمهورى و يا شهروندى فعال باشد.

عمرو موسى همچنين تاکيد کرد: مطمئنم که شوراى نيروهاى مسلح که در راس آن حسين طنطاوى، وزير دفاع مصر قرار دارد قصد دارد که مصر را در عرصه دموکراسى قرار دهد.

وى در ادامه افزود: از جوانان مى‌خواهم نقش فعالى در دولت‌هاى آينده ايفا کنند. رهبر جديد مصر نيز بايد براى تضمين دموکراسى و اصلاحات در اين کشور تلاش کند.

عمرو موسى همچنين عنوان داشت: مصر بايد به توافقنامه‌هاى بين‌المللى احترام گذاشته و همچنان همپيمان آمريکا باقى بماند چرا که مصر منافع زيادى در اين روند دارد البته آمريکا نيز منافع خود را دارد اما با کسانى که معتقدند آمريکا دشمن ما است مخالفم.


نظر شما :