دولت موقت فلسطين استعفا مى‌دهد

۲۵ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۳:۰۵ کد : ۱۰۳۲۴ اخبار اصلی
نخست‌وزير تشکيلات خودگردان فلسطين اعلام کرد که کابينه دولت موقت امروز (دوشنبه) استعفا خواهد داد.
دولت موقت فلسطين استعفا مى‌دهد

ديپلماسى ايرانى: نخست‌وزير تشکيلات خودگردان فلسطين اعلام کرد که کابينه دولت موقت امروز (دوشنبه) استعفا خواهد داد و پس از آن نخست وزير تشکيلات خودگردان وزراى جديد را به درخواست محمد عباس انتخاب خواهد کرد.

به گزارش ايسنا، موضوع تغييرات گسترده در تشکيلات خودگردان فلسطين مدتها بود که از سوى سلام فياض، نخست وزير تشکيلات خودگردان و برخى ديگر در جنبش فتح مطرح شده بود.

اين تغييرات گسترده در کابينه تشکيلات خودگردان به دنبال سقوط دولت حسنى مبارک، رئيس جمهور مستعفى مصر و بروز ناآرامى هاى گسترده در کشورهاى عربى رخ خواهد داد.

براساس گزارش خبرگزارى رويترز، يک منبع سياسى در مورد اين استعفاى دسته جمعى در کابينه تشکيلات خودگردان فلسطين که در سال 1993 تحت توافق صلح موقت با اسرائيل تشکيل شد، گفت: تغييرات گسترده‌اى در تشکيلات خودگردان اعمال خواهد شد.

يک منبع ديگر نيز تصريح کرد: دکتر سلام فياض نيز فورا مذاکراتش را با گروهها براى تشکيل کابينه جديد آغاز خواهد کرد. برخى وزرا نيز به فعاليتشان ادامه خواهند داد.

تشکيلات خودگردان فلسطين از اقتدار محدودى در کرانه باخترى برخوردار است و در سال 2007 کنترل نواز غزه را از دست داد و حماس کنترل اين منطقه را بدست گرفت.

اعتبار و تاييد عملکرد محمود عباس نيز با کاهش چشمگيرى روبرو شده است.

تغييرات در کابينه سلام فياض در حالى انجام خواهد شد که تشکيلات خودگردان فلسطين اعلام کرده به دنبال برگزارى انتخابات رياست جمهورى و قانونگذارى تا ماه سپتامبر است اما حماس اين درخواست تشکيلات خودگردان را رد کرد.

خبرگزارى شينهوا نيز گزارش داد که سلام فياض امروز از سمت خود استعفا خواهد کرد تا مسير براى ترميم کابينه تشکيلات خودگردان فلسطين هموار شود.

منابع سياسى به شينهوا اعلام کردند که قرار است سلام فياض بار ديگر دولت را انتخاب و رهبرى کند. محمود عباس چند ماه پيش خبر تغييرات در کابينه فياض را مطرح کرده بود.

قصان الخطيب، سخنگوى دولت سلام فياض از اظهارنظر در مورد ترميم کابينه امتناع کرد.


نظر شما :