افشاگرى المرت درباره مذاکرات با تشکيلات خودگردان فلسطين

۱۸ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۳:۰۳ کد : ۱۰۲۴۰ اخبار اصلی
المرت از ابعاد پنهان طرح‌هايى پرده برداشت که پيرامون آنها با مذاکره کننده فلسطينى به بحث و گفت‌وگو مى‌پرداخت.
افشاگرى المرت درباره مذاکرات با تشکيلات خودگردان فلسطين

ديپلماسى ايرانى: نخست وزير سابق رژيم صهيونيستى از ابعاد پنهان طرح‌هايى پرده برداشت که پيرامون آنها با مذاکره کننده فلسطينى به بحث و گفت‌وگو مى‌پرداخت.

به گزارش ايسنا، ايهود المرت، نخست‌وزير سابق رژيم صهيونيستى در کتاب 544 صفحه‌اى خود تحت عنوان "دوران تصميمات" که بيشتر به يک دفتر خاطرات شباهت دارد، گفت: چيزى نمانده بود که با تشکيلات خودگردان فلسطين در مورد تشکيل کشور فلسطينى در مرزهاى 67 در پرتو مبادله اراضى از جمله زمين‌هاى قدس به توافق برسيم.

وى يادآور شد: طبق توافقات به عمل آمده با تشکيلات خودگردان، محله‌هاى يهودى ساخته شده در داخل قدس شرقى تحت حاکميت "اسرائيل" باقى خواهد ماند و حوض مقدس تحت قيموميت 5 کشورى باقى مى‌ماند که به پيروان اديان سه‌گانه اجازه آزادى عبادت را مى‌دهند.

المرت در مورد حق بازگشت آوارگان فلسطينى به سرزمين خود تصريح کرد: چيزى به عنوان حق بازگشت وجود ندارد و ما به برخى از فلسطينيان اجازه مى‌دهيم که به داخل کشور فلسطين برگردند، نه به داخل کشور عبرى و اين ما هستيم که تعداد فلسطينيان و نحوه بازگشت آنان را تعيين مى‌کنيم.

وى يادآور شد که مذاکره‌کننده فلسطينى با تداوم بقاى شهرک‌هاى صهيونيستى اطراف قدس از جمله معاليه ادوميم موافقت کرده بود.

المرت در اين کتاب آورده است: کشور فلسطين عارى از هرگونه نيروى نظامى خواهد بود و هيچ طرف بيگانه اجازه حضور در اراضى آن را نخواهد يافت.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانى فلسطين، وى در کتابش خاطرنشان کرد: به کشور فلسطين اجازه داده نخواهد شد با کشورهايى که مناسبات ديپلماتيک کامل با اسرائيل ندارند، پيمان نظامى امضا کند.

المرت اظهار داشت: آزادى فعاليت در حريم هوايى کشور مذکور و سيطره بر فضاى الکترومغناطيسى کرانه باخترى حق ماست.

 


نظر شما :