سوء قصد به جان سفير پاکستان در تهران

۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۰۰:۲۰ کد : ۷۵۶۲ اخبار اصلی
به گفته مهمان‌پرست، مهاجم تابعیت افغانستانی دارد. پلیس، به گفته‌ی سخنگوی وزارت خارجه، در حال بازجویی از اوست.
سوء قصد به جان سفير پاکستان در تهران
 

محمد بخش عباسی، سفیر پاکستان، زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده است. رامین‌ مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران حال او را «خوب» توصیف کرده است.

 رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا در مورد حمله به سفیر پاکستان در تهران گفت: «آقای محمد بخش عباسی هنگام بازگشت از سونا و استخر در خیابان پاسداران با یک تبعه افغانستان درگیر و زخمی شد. عامل این حمله توسط مردم دستگیر و تحویل پلیس شده است.»

به گفته مهمان‌پرست، مهاجم تابعیت افغانستانی دارد. پلیس، به گفته‌ی سخنگوی وزارت خارجه، در حال بازجویی از اوست.

در خبر ایرنا آمده است که سفر پاکستان پس از حمله به بیمارستان منتقل شد و مداوا شد. در خبر ایرنا این موضوع که گویا به خودروی حامل سفیر پاکستان در تهران حمله شده و بر اثر حمله وی زخمی گشته و دو نفر از همراهانش کشته شده‌اند، تکذیب شده است. سخنگوی وزارت خارجه گفته است که «در این درگیری از هیچ سلاح گرم یا سردی استفاده نشده است و سفیر پاکستان معمولا این پیاده روی را انجام می داده است.»

خبرگزاری ایسنا، به نقل از سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده‌ی انتظامی تهران بزرگ نوشته است که سفیر پاکستان در مسیری در خیابان پاسداران مورد حمله قرار گرفته که در طول هفته چندین بار آن را بدون محافظ برای رفتن به یک سالن ورزشی طی می‌کرده است.

سردار ساجدی‌نیا در مورد حادثه گفته است: «بعدازظهر امروز سفیر پاکستان در حالی که در حال طی مسیر بود، با یک افغانی ۲۱ ساله درگیر می‌شود که در پی آن از ناحیه سر مجروح شده و از ناحیه دست به زمین می‌خورد.»


نظر شما :