وزير دفاع ايالات متحده:

ايران، توان نظامى ما را به چالش مى‌کشد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۱۷:۱۲ کد : ۷۴۹۳ اخبار اصلی
رابرت گيتس وزير دفاع ايالات متحده باز هم ايران را در راس سخنان خود قرار داد. هنوز ...
ايران، توان نظامى ما را به چالش مى‌کشد

ديپلماسى ايرانى: رابرت گيتس وزير دفاع ايالات متحده باز هم ايران را در راس سخنان خود قرار داد. هنوز يک ماه از انتشار نامه محرمانه گيتس به باراک اوباما که تاريخ آن به ماه ژانويه بازمى‌گشت، نگذشته است. با اين‌همه وزير دفاع باز هم در آستانه برگزارى کنفرانس بازنگرى معاهده منع تکثير تسليحات هسته‌اى، ايران را هدف قرار مى‌دهد: تهران توان نظامى و دريايى ما در خاورميانه و خليج فارس را با مجهز شدن به انواع سيستم‌هاى دفاعى و تهاجمى زير سوال مى‌برد.

به گزارش آسوشييتدپرس، گيتس که در کنفرانس پيشرفت‌هاى نظامى ايالات متحده در حوزه ناوبرى سخنرانى مى‌کرد در ادامه افزود: ايران در حال استفاده ترکيبى از موشک‌هاى کروز و بالستيک، موشک‌هاى ضد کشتى و ديگر تجهيزات به روز نظامى است که مى‌تواند قدرت ما در منطقه از حيث ناوبرى را تحت تاثير قرار دهد .

پنتاگون و کنگره در حال بررسى بودجه نظامى هستند که در اختيار بخش ناوبرى ارتش قرار مى‌گيرد. اين اظهارات درست در روزى مطرح شد که محمود احمدى‌نژاد رئيس‌جمهورى ايران در حال سخنرانى در صحن علنى سازمان ملل بود. گيتس هفته گذشته در واکنش به جنجالى که انتشار نامه محرمانه او به اوباما در رسانه‌ها به راه انداخته بود، گفت: من از سرعت دولت باراک اوباما در مواجهه با پرونده هسته‌اى ايران راضى هستم.

ايران تا‌کنون بارها ادعاى غرب در خصوص تلاش اين کشور براى دستيابى به تسليحات را رد کرده‌است. در پنتاگون و وزارت دفاع، کارشناسان مسائل نظامى و خاورميانه در حال بررسى توان نظامى خود در برابر ايران هستند. باراک اوباما تا‌کنون بارها توسل به  گزينه نظامى عليه تهران را تکذيب کرده اما رابرت گيتس و ديگر نظامى‌هاى کابينه او اعتقاد دارند که ارتش بايد براى رويارويى با برنامه هسته‌اى ايران از طريق گزينه نظامى هم مهيا باشد.


نظر شما :