پاکستانی‌ها یاد بی نظیر بوتو را گرامی داشتند

۰۸ دی ۱۳۸۸ | ۰۳:۴۷ کد : ۶۵۵۶ آسیا و آفریقا
آصف علی زردارى رئیس جمهوری پاکستان در وال استرتیت ژورنال نوشت، بوتو در رويارويى با نيروهاى استبداد و تروريسم جان خود را از دست داد و پاکستان نسبت به نبردى که وى رهبرى آن را بر عهده داشت، متعهد است.
پاکستانی‌ها یاد بی نظیر بوتو را گرامی داشتند

دیپلماسی ایرانی: آصف علی زرداری رئيس جمهوری پاکستان به حاميان امريکايى خود اطمينان داد که دولت وى در انجام نبرد عليه شبه نظاميان تا زمان حصول پيروزى مصمم است.

آصف على زردارى در مقاله‌اى در روزنامه وال استريت ژورنال نوشت، ما به شبه نظاميان اجازه نمى‌دهيم تا به طور خشونت آميز برنامه سياسى خود را به مردم ما تحميل کنند. مالکيت سياسى نبرد عليه تروريسم، براى اولين بار در دست مردم پاکستان قرار گرفته است. ما در خط مقدم اين نبرد هستيم و کشورهاى ديگر همراه ما هستند.

زردارى بیشتر مقاله خود را به ياد بى نظير بوتو همسر خود و نخست وزير ترور شده پاکستان اختصاص داد.

زردارى همچنین نوشت، بوتو در رويارويى با نيروهاى استبداد و تروريسم جان خود را از دست داد و پاکستان نسبت به نبردى که وى رهبرى آن را بر عهده داشت، متعهد است.

وی همچنین نوشت، اکنون ارتش پاکستان دره‌ سوات و منطقه ملکند را از دست شبه نظاميان خارج کرده است. ما جنگ عليه شبه نظاميان را به مناطق ديگرى نظير وزيرستان جنوبى انتقال داده و ما اين جنگ را پيروز خواهيم شد.

در همین حال يوسف رضا گيلانى نخست وزير پاکستان روز يکشنبه اظهار داشت که حزب مردم پاکستان به سياست‌هاى آشتى و صلح معتقد است و خواستار رويارويى نيست.

نخست وزير پاکستان پس از قرائت فاتحه بر مزار بى‌نظير بوتو، در جمع خبرنگاران گفت که وى و حزبش براى حقوق مردم در حال مبارزه هستند و بى‌نظير بوتو جان خود را در همين راه فدا کرد.

وى گفت: «ماموريت بوتو براى برقرارى صلح و آشتى پاکستان دموکراسى را تقويت خواهد کرد. تحقيقات درباره ترور بوتو که از سوى سازمان ملل در حال انجام است، براى يک ماه ديگر تمديد شده است.»

به نوشته‌ پايگاه اينترنتى اينترنشنال نيوز وى همچنین گفت: «تمام حقايق مربوط به ترور بوتو به زودى براى مردم آشکار خواهد شد.»

یوسف رضا گيلانى در ادامه تصریح کرد، شهيد ذوالفقار على بوتو و شهيد بى‌نظير بوتو نماد اين کشور هستند. ما به ماموريت آنها و اجراى اعلاميه‌ حزب مردم و نظريه بى‌نظير بوتو ادامه خواهيم داد. قانون اساسى سال 1973 يک دارايى براى مردم محسوب مى‌شود. ما از اين دارايى شهيد ذوالفقار على بوتو با حمايت رسانه‌ها و جامعه مدنى حفاظت خواهيم کرد.

نخست وزير پاکستان به مردم اين کشور اطمينان داد که قانون اساسى 1973 به همان شکل اوليه‌اش برگردانده خواهد شد و دولت تمام اقدامات را براى تقويت اين فدراسيون از طريق آشتى سياسى اتخاذ خواهد کرد.


نظر شما :