پچپچه‌های انتخاباتی (6)

۱۱ تیر ۱۳۸۸ | ۰۳:۲۴ کد : ۵۰۵۴ اخبار اصلی
تکذیب سفر خارج سردبیر اعتماد ملی، بیانیه‌های کروبی و جبهه مشارکت درباره نتیجه انتخابات، اعلام برائت نوکیا، تعقیب شاهد قتل ندا از سوی پلیس بین‌الملل، شائبه پول گرفتن ستاد موسوی از سازمان‌های خارجی و... بخشی از اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری است.
پچپچه‌های انتخاباتی (6)

سردبیر اعتماد ملی پاسپورت ندارد که به خارج رفته باشد

خبر آنلاین: یکی از روزنامه های جناح راست مدعی شد محمد قوچانی سردبیر روزنامه اعتماد ملی که در بازداشت به سر می برد، اعتراف کرده است برای آموزش براندازی نرم به یک کشور عربی سفر کرده بود.

روزنامه اعتماد با درج این نقل قول افزود: این در حالی است که وی پاسپورت ندارد و تا به حال به هیچ کشوری سفر نکرده است.

کروبی دولت دهم را فاقد مشروعیت می داند

سحام نیوز: مهدی کروبی با نگارش نامه ای اعلام کرد که دولت بعدی را دارای مشروعیت و مقبولیت نمی داند و در هیچ برنامه ای از جمله تنفیذ و تحلیف آن شرکت نخواهد کرد.

در بخشی از بیانیه کروبی آمده است: این چه انقلاب مخملی است که رهبران آن دو تن از زنده ترین و با سابقه ترین یاران امامند و مورد تایید شورای نگهبان و رهبری برای حضور در انتخابات و حداقل 15 میلیون نفر(بر اساس شمارش خود طرف) به آنها رای داده اند؟ رویای انقلاب مخملی در ذهن این ها بوده یا آنها که کابوس آن را می دیدند و نیرو به همسایه شمالی گسیل داشتند که آموزش ببینند تا چگونه مردم را با حالت ارعاب و قیافه مهیب و هجوم موتور و زدن باتوم و پرتاب گاز فلفل و زدن کابل بر سر پیر و جوان و زن و مرد و اتومبیل و مغازه بترسانند تا مبادا کسی جرات حضور آرام و در صحنه اعتراض ماندن را به خود بدهد و بعدها هم با همان روش های تبلیغاتی و در بوق کردن حرف های غیر واقعی، همه را محکوم به اغتشاش ، انقلاب مخملی، تخریب و ده ها اتهام دیگر نموده و تا جایی پیش رفتند که مردم را به قتل یکدیگر و رفتن در لباس بسیج برای زدن خودشان هم متهم کردند!

نوکیا: آنچه به ایران داده ایم نمی تواند سایت ها یا ایمیل ها را کنترل کند

تابناک: خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بن رومه سخنگوی شرکت شبکه های نوکیا، در پاسخ به افرادی که در اعتراض به فروش تکنولوژی کنترل مکالمات تلفنی به ایران علیه این شرکت طوماری اینترنتی جمع کرده بودند اظهار داشت: با استفاده از این تکنولوژی نمی توان سایت های اینترنتی را تعطیل و یا ایمیل های کاربران را کنترل کرد.

بر اساس این گزارش، بن رومه با اعلام این مطلب که شرکت شبکه های نوکیا از خود شرکت نوکیا جداست، اظهار داشت تکنولوژی خریداری شده توسط ایران در سال 2008 قادر نیست که سایت های اینترنتی یا ایمیل های کاربران را کنترل کند. وی همچنین اعلام کرد تکنولوژی فروخته شده به ایران در اختیار سایر کشورها نیز قرار دارد که مورد استفاده سیستم های قضایی برای شنود مکالمات برخی از شماره هاست.

جلوگیری از انتشار روزنامه اعتماد ملی

سحام نیوز: شب سه شنبه و پس از صدور بیانیه مهدی کروبی خطاب به ملت ایران و تایید انتخابات توسط شورای نگهبان با حضور نمایندگان دادستان تهران و وزارت ارشاد از انتشار روزنامه اعتماد ملی جلوگیری به عمل آمد. این نمایندگان خواستار سانسور و عدم چاپ این بیانیه در روزنامه شدند.

بنا بر این گزارش "پافشاری آقای کروبی به انتشار بیانیه علی رغم خواست دادستانی باعث عدم انتشار روزنامه شد و به این ترتیب امروز (چهارشنبه) روزنامه اعتماد ملی منتشر نمی شود."

برای انقلاب مخملی به ستاد میرحسین پول داده اند

روزنامه ایران: مدیر اجرایی «بنیاد دموکراسی ایران» تصریح کرده که میلیون‌ها دلار طی دهه اخیر برای ایجاد انقلاب رنگی شبیه به اوکراین، با آموزش فعالان سیاسی در ایران هزینه شده و برخی از پول‌ها ظاهراً به دست گروه‌های حامی موسوی رسیده است که روابطی نیز با سازمان‌های غیردولتی خارج از ایران داشته اند. وی اضافه کرده که «مخالفان در یک اقدام بی‌سابقه از زمان انقلاب 1979 ایران، شجاعت، مقاومت و قدرت مردمی را علیه دولت نشان دادند.»

نيروهاى انتظامى با درخواست رييس دانشگاه تهران وارد کوى شدند

ایسنا: سخنگوى هيات رييسه مجلس شوراى اسلامى عنوان کرد که طبق اعلام رييس دانشگاه تهران نيروهاى انتظامى با درخواست خود ايشان وارد کوى دانشگاه تهران شده بودند.

محسن کوهکن در حاشيه‌ جلسه‌ى علنى مجلس در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد که طبق قانون به درخواست رييس دانشگاه نيروهاى انتظامى مى‌تواند، وارد محل دانشگاه شوند و در مسايل اخير هم خود آقاى رهبر (رییس دانشگاه) عنوان کرد که براى تامين امنيت از نيروهاى امنيتى خواسته بود که وارد کوى دانشگاه تهران شوند.

شاهد قتل ندا آقاسلطان تحت تعقيب است

فارس: فرمانده نيروى انتظامى کشور گفت: آرش حجازى که در پرونده قتل ندا آقا سلطان به عنوان شاهد، جنجال سازى کرده تحت تعقيب پليس بين‌الملل (اينترپل) است.

اسماعيل احمدى مقدم در جمع خبرنگاران افزود: قتل ندا آقا سلطان سناريو است و هيچ ربطى به اغتشاش هاى تهران ندارد.

آزادي280 نفر از بازداشت‌شدگان اصفهان

ایسنا: دادستان اصفهان از آزادى 280 نفر از بازداشت‌شدگان در ناآرامى‌هاى اخير خبر داد. محمدرضا حبيبى گفت: حدود 280 نفر که داراى اتهام اخلال در نظم عمومى بودند با اخذ تامين مناسب آزاد شدند.

جبهه مشارکت نتایج انتخابات را غیر قابل قبول دانست

نوروز: جبهه مشارکت ایران اسلامی با ابراز تاسف عمیق و محکوم کردن این بدعت عجیب و باور نکردنی، در برگزاری انتخابات در کشور، صریحا نتایج این انتخابات را غیر قابل قبول دانست و آثار و تبعات بی توجهی به هنجارها و روندهای قانونی و تلاش های خیر خواهانه ای را که برای از میان نرفتن فرصت انتخابات و مشارکت خوب مردم به وجود آمده بود را متوجه کسانی دانست که در این روند مخرب نقش داشته و یا با آگاهی در برابر آن سکوت کرده اند.


نظر شما :