ايمن الظواهرى در نوارى جديد:

پيشنهاد کرزاى براى مذاکره با طالبان خنده‌دار است

۰۸ اسفند ۱۳۸۷ | ۰۶:۱۳ کد : ۴۰۳۷ آسیا و آفریقا
ظواهرى پيشنهاد کرزاى براى مذاکره با رهبران طالبان که خارج از افغانستان زندگى مى‌کنند و هيچ ارتباطى با القاعده ندارند را خنده‌دار خواند.
 پيشنهاد کرزاى براى مذاکره با طالبان خنده‌دار است

ايمن الظواهرى مرد شماره‌ دو القاعده، آل سعود و رئيس‌ جمهورى يمن را عاملان و بردگان امريکا خواند و در پيامى صوتى که در وب سايت مربوط به شبکه‌ القاعده منتشر شد، گفت: «آل سعود و على عبدالله صالح، رئيس ‌جمهورى يمن مذهب خود را به امريکا فروخته‌اند و هر دو دست‌نشانده‌هاى امريکا هستند. 

مرد شماره دو القاعده همچنين با اشاره به افغانستان و سخنان حامد کرزاى، رئيس‌جمهورى اين کشور و پيام دوستى وى در کنفرانس مونيخ گفت: «پيام دوستى کرزاى به طالبان ميانه‌رو که هيچ ارتباطى با القاعده ندارند شبيه تلاش‌هاى قبلى و مضحک عربستان سعودى براى ميانجى‌گرى بين طالبان و رئيس‌ جمهورى افغاستان بود.»

ظواهرى خطاب به کرزاى گفت: «فريب آن‌ها را نخوريد.»

وى همچنين خطاب به فلسطينى‌هاى نوار غزه اظهار داشت، نبرد خود را ادامه دهيد و به آتش‌بس با اسرائيل تن ندهيد. حاميان عرب اسرائيل درصدد هستند که مردم غزه را مجبور به پذيرفتن آتش‌بس کنند. از حماس مى‌خواهم به جنگ مقدس خود براى آزادى فلسطينى‌ها و همه‌ کشورهاى عربى پايان ندهد.»

به گزارش ايسنا، ظواهرى همچنين با اشاره به پاکستان و افغانستان از يک‌سو خواهان تلاش و جديت بيش‌تر افغانستان براى مبارزه با نيروهاى اشغالگر و از ديگر سو با آنچه آن را رژيم خيانتکار پاکستان خواند، شد.

ظواهرى پيشنهاد کرزاى براى مذاکره با رهبران طالبان که خارج از افغانستان زندگى مى‌کنند و هيچ ارتباطى با القاعده ندارند را خنده‌دار خواند.

مرد شماره‌ دو القاعده با اشاره به ميانجى‌گرى مصر بين اسرائيل و حماس در مورد آتش‌بس گفت: «اين مذاکرات خيانتى بيش نيست. حتى يک سانتى‌متر از خاک فلسطين نيز نبايد در اشغال باشد. اين گونه مذاکرات تنها بخشى از اهداف کشورهاى عربى هم‌پيمان با اسرائيل است. برخى از اين کشورها سوگند خورده‌اند که مسلمانان واقعى را ضعيف کنند.»

ظواهرى همچنين با اشاره به سومالى نيز گفت: «مبارزان الشباب در سومالى به پيشرفت‌هاى قابل توجهى دست يافته‌اند. دولت‌ کنونى سومالى نيز هم‌پيمان امريکاست و از اين رو بايد مبارزات عليه دولت شيخ شريف شيخ احمد ادامه يابد.»

اين پيام صوتى 25 دقيقه‌اى الظواهرى با عنوان "از کابل به موگاديشو" در سايت اينترنتى عربى زبان القاعده منتشر شد.


نظر شما :