آغاز فصل تغییر سفرا با تغییر سفیر ایران در ایتالیا

۲۹ خرداد ۱۳۸۷ | ۱۶:۵۷ کد : ۲۱۱۰ اخبار اصلی
فراخوانی آقای ظهره وند بلافاصله پس از سفر آقای احمدی نژاد به رم برای شرکت در اجلاس رهبران آژانس خواروبار و کشاورزی ملل متحد "فائو" که با احترام نه چندان مناسب مسئولان ایتالیایی و با واکنش منتقدان داخلی مواجه شد، این گمانه را تقویت کرده که این فراخوانی به علت سفر پر حاشیه به ایتالیا بوده است.
آغاز فصل تغییر سفرا با تغییر سفیر ایران در ایتالیا
 
با شروع فصا تابستان، فصل تغییر سفرای ایران  نیز آغاز می شود. در مهمترین رویداد این حوزه ابوالفضل ظهره وند سفیر ایران در ایتالیا، به گفته وی در گفت و گو با سایت خبری تابناک به درخواست رئیس جمهور محمود احمدی نژاد به تهران بازخواهد گشت.
 
فراخوانی آقای ظهره وند بلافاصله پس از سفر آقای احمدی نژاد به رم برای شرکت در اجلاس رهبران آژانس خواروبار و کشاورزی ملل متحد "فائو" که با احترام نه چندان مناسب مسئولان ایتالیایی و با واکنش منتقدان داخلی مواجه شد، این گمانه را تقویت کرده که این فراخوانی به علت سفر پر حاشیه به ایتالیا بوده است اما آقای ظهره وند می گوید که به درخواست شخص رئیس جمهور انجام می شود و اگر مشکلى در اين سفر پيش آمده معاونت منطقه‌اى و بين‌الملل وزارتخانه، بايد پاسخگو باشد.
 
یک هفته پیش از سفر محمود احمدی نژاد به رم، رسانه های کشور ایتالیا با چاپ مقالات، عکس ها و کاریکاتورهایی کارزار تبلیغاتی تند و بی سابقه ای را علیه وی راه انداختند. روزنامه کوریره دلاسرا با انتشار گزارشی تحت عنوان درها به روی احمدی نژاد بسته می شود اعلام کرد که نخست وزیر ایتالیا درخواست ملاقات رییس جمهور ایران را رد خواهد کرد.
 
 فرانکو فراتینی، وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که رییس جمهور ایران هیچ ملاقات دوجانبه ای با دولت ایتالیا نخواهد داشت چراکه برنامه دیدارهای نخست وزیر ایتالیا بسیار فشرده است و در صورت درخواست ملاقات، امکان آن فراهم نخواهد شد.
 
سفر آقای احمدی نژاد به رم از پرواز از تهران تا بازگشت مجموعا 25 ساعت طول کشید اما حاشیه های فراوانی در رسانه های ایرانی و خارجی به همراه داشت.
 
سال گذشته هنگامی که بحث استعفای منوچهر متکی از وزارت خارجه مطرح شد، یکی از دلایل عمده این استعفا ممانعت از خواست وزیر خارجه برای تغییر سفیر ایران در ایتالیا بود.
 
برخی از کارشناسان می گویند که ابوالفضل ظهره وند از تجربه دیپلماتیک چندانی مطابق با سمت خود برخوردار نیست. دیپلماسی ایرانی تلاش می کند تا در گفت و گویی با آقای ظهره وند دوره مسئولیت وی را بررسی کند.
 
اما از دیگر تغییرات سفرای ایرانی انتصاب سفير جديد ايران در سوئد و برزيل است.
 
رسول اسلامى به سمت سفير جديد جمهورى اسلامى ايران در استکهلم شده است.وى پيش از اين، مديرکل آسياى غربى و مديرکل آموزش و توسعه نيروى انسانى وزارت امور خارجه و سفير جمهورى اسلامى ايران در کشورهاى تايلند و قزاقستان بوده است.
 
همچنین محسن شاطرزاده يزدى به پيشنهاد وزير امور خارجه و تصويب رئيس جمهورى اسلامى ايران به سمت سفير جمهورى اسلامى ايران در برزيل منصوب شد.
 
آقای شاطر زاده پيش از اين در سمت‌هاى معاون وزير صنايع و معادن مدير پروژه احداث کارخانه توليد توربين هاى گازى، استاد دانشگاه علم و صنعت، نايب رئيس اتاق بازرگانى و صنايع و معادن ايران، عضو ستاد هماهنگى روابط اقتصادى خارجى کشور، نايب رئيس هيات مديره سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران و دبير کميسيون عالى ايران و ونزوئلا خدمت کرده است.

نظر شما :