اتهام به رئیس‌پلیس و مشاور حقوقی دولت به کودتا

بن‌گویر: نمی‌گذارم مرا به گلدان تبدیل کنند

۰۳ تیر ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۰۲۶۷۲۹ اخبار اصلی خاورمیانه
بن‌گویر گفت «این دو نفر  با هم توطئه کردند تا وزیر امنیت داخلی را به یک گلدان تبدیل کنند و کار و موقعیت او را به دلایل سیاسی خنثی کنند. من به آن‌ها اجازه نخواهم داد و تمامی ادعاهای نادرست آن‌ها را رد خواهم کرد.»
بن‌گویر: نمی‌گذارم مرا به گلدان تبدیل کنند

دیپلماسی ایرانی: مشاور حقوقی دولت گالی بهاروف میارا روز جمعه به دلیل نقض قانون و دخالت نادرست در کار عملیاتی پلیس در دادگاه عالی علیه وزیر بن‌گویر شکایت کرد. این شکایت یک روز پس از اظهارات کمیسر کوبی شبتای در مورد مداخله ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی در کار پلیس اسرائیل اتفاق افتاد. وزیر بن‌گویر در پاسخ به این شکایت توضیح داد: «این دو نفر  با هم توطئه کردند تا وزیر امنیت داخلی را به یک گلدان تبدیل کنند و کار و موقعیت او را به دلایل سیاسی خنثی کنند. من به آن‌ها اجازه نخواهم داد و تمامی ادعاهای نادرست آن‌ها را رد خواهم کرد. درخواست نادرست مشاور حقوقی دولت و کمیسر شبتای که در آستانه بازنشستگی است قبلا نیز سابقه داشته است. این اقدام آن‌ها کمتر از یک کودتا در یک کشور دموکراتیک نیست.» وزیرامنیت ملی افزود: «در طول سال‌های گذشته، وزرای جناح راست، خط‌ مشی مناسبی را برای پلیس ترسیم می‌کردند، اما هیچ‌کس اقدام به بررسی آن‌ها نکرد که این سیاست اجرا شده است یا خیر؟ اما من یک خط مشی را ترسیم کردم و اجرای آن را بادقت بررسی خواهم نمود.» 

روز پنجشنبه افشا شد که وزیر بن‌گویر به سرپرست آوشالوم پلد، معاون کمیسر دستور داده است تا از تامین امنیت کاروان های کمک به نوار غزه خودداری کند، بدون اینکه کمیسر از آن مطلع باشد. در نامه افشا شده توسط رسانه‌ها، حدود دو هفته و نیم پیش شبتای نامه‌ای به مشاور حقوقی دولت گالی بهاروف میارا ارسال کرده و در آن مواردی را که در آن وزیر در کار کمیسر مداخله کرده بود را بیان کرد. وی در نامه شفاف دیگری که امروز به نمایندگی از کمیسر به بازپرس ارسال شد، جزئیاتی از مداخله وزیر امنیت ملی در رویدادهای ملموس دیگر نیز ارائه کرده است. شبتای نوشت: «در پی تلاش برای پنهان کردن وقایعی که در نامه‌هایم شرح دادم، به مواردی دوباره اشاره می‌کنم. در خصوص امنیت کاروان های امدادی، وزیر به طور مستقیم دستور داده است تا ماموریت حفظ امنیت آن‌ها انجام نشود. وزیر این دستور را در مخالفت کامل با تصمیم دیوان عالی کشور که وی را از مداخله در کار پلیس منع کرده بود و در مخالفت با تصمیم هیئت وزیران داده است.»

منبع: اسرائیل هیوم / تحریریه دیپلماسی ایرانی/۱۱

کلید واژه ها: بن گویر اسرائیل ایتمار بن گویر دولت اسرائیل دولت تندروی اسرائیل امنیت اسرائیل کودتا


( ۱ )

نظر شما :