با حضور خیلی عظیمی از مردم، مسئولین و دیپلمات‌ها

وداع با امیرعبداللهیان در محل وزارت امور خارجه+تصاویر

۰۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۸ کد : ۲۰۲۶۲۳۰ اخبار اصلی اخبار داخلی
معاونت دفتر مقام معظم رهبری همچنین گفت: شهید امیر عبداللهیان از دانش برجسته ای برخوردار بود. او توانست با تولید ادبیات مقاومت در شرایط سخت از انقلاب و مقاومت دفاع کند.
وداع با امیرعبداللهیان در محل وزارت امور خارجه+تصاویر

دیپلماسی ایرانی: آیین بدرقه و وداع با شهید «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در محل وزارت امور خارجه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

دقایقی پس از آغاز رسمی این مراسم، پیکر شهید امیرعبداللهیان با پخش سرود ملی ایران وارد محل برگزاری در وزارت خارجه شد.

وداع با شهید «امیرعبداللهیان»/ سردار دیپلماسی ایران روی دست مردم

در این مراسم مسؤولین و مقامات داخلی و خارجی و کارکنان وزارت امور خارجه حضور داشتند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، علی لاریجانی رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی، علی اکبر صالحی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی، محمدجواد ظریف وزیر خارجه پیشین ایران و جمع دیگری از مقامات کنونی و پیشین کشورمان در محل وزارت خارجه به منظور تشییع پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان حضور یافتند.

وداع با شهید «امیرعبداللهیان»/ سردار دیپلماسی ایران روی دست مردم

حضور خاخام‌ها یهودی در مراسم تشییع شهید «حسین امیرعبداللهیان»

وداع با شهید «امیرعبداللهیان»/ سردار دیپلماسی ایران روی دست مردم

حضور محمد باقر قالیباف رییس مجلس در مراسم تشییع

وداع با شهید «امیرعبداللهیان»/ سردار دیپلماسی ایران روی دست مردم

دیپلمات بسیار فعال را از دست داده‌ایم

محمود واعظی در حاشیه مراسم تشییع شهید امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر: شهید امیرعبداللهیان ویژگی‌های بالای شخصی داشت.

وی ادامه داد: اعتقاد امیرعبداللهیان به نظام و مقام معظم رهبری بسیار زیاد بود. ما دیپلمات بسیار فعال را از دست داده‌ایم.

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم تشییع شهید امیرعبداللهیان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: حضور هیات‌های خارجی در ایران برای ادای احترام به شهدای خدمت نشانه بالندگی و موفقیت سیاست همسایگی بود.

کاظمی قمی: یک وزیر انقلابی را از دست دادیم

کاظمی قمی سفیر ایران در افغانستان در حاشیه مراسم تشییع شهید امیرعبداللهیان در گفتگو با مهر: دیپلماسی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران یک وزیر امروز یک وزیر انقلابی را از دست داد.

وی ادامه داد: ویژگی‌های ممتاز ایشان در دوران تصدی وزارتخارجه، سیاست خارجی امامین انقلاب بود. شهید امیرعبداللهیان وزیری بود که پیوند عمیقی را میان میدان دیپلماسی و میدان مقاومت ایجاد کرد تا جایی که امروز یکی از ارکان سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی است.

کاظمی قمی با بیان اینکه ما توانستیم دیپلماسی متفاوتی برای مقابله با نظام سلطه در منطقه شکل دهیم افزود: وزیر شهید توانست آنچه که مورد نیاز میدان مقاومت بود را در عرصه دیپلماسی فراهم کند. وزیر امور خارجه شهید خدمت قدرت مقاومت را به نمایش گذاشت و آن را به عنوان یک فرصت تبدیل کرد.

حجت الاسلام قمی: شهید عبداللهیان سربازی برای ایران و انقلاب بود

حجت الاسلام محسن قمی، معاونت ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: ما در اینجا جمع شدیم که با پیکر وزیر شهیدمان وداع کنیم. این خیل جمعیت در وزارت خارجه جمع شده است تا از رفتار و کردار شهید عزیز سرمشق بگیریم. ما جمع شدیم که بگوییم ای امیر سلام بر تو. سلام بر دل غم دیده تو. سلام ای سرو بلند جبهه مقاومت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب صفت وزیر مجاهد را درباره ایشان به‌کار بردند. یکی از ویژگی‌های شهید ایمان به خدا و پیغمبر و باور به رهبری عزیز بود. او سربازی برای ایران و انقلاب بود. چه در زندگی شخصی خودش و چه در عنوان وزارت خارجه او شخصیتی بود که در پرونده‌اش جز صداقت و درستکاری یافت نمی‌شد.

قمی بیان کرد: او در برابر همه تهمت‌ها جز راه صداقت در پیش نگرفت. او شخصیتی محبوب بود. نه تنها در ایران اسلامی بلکه او محبوب جبهه مقاومت بود. او شخصیتی بود که در جبهه مقاومت به عنوان پرچمدار مشخص می‌شد. او وزیر خارجه جبهه مقاومت بود. در سوگ او یک چهارم این کره خاکی اعلام عزای عمومی کردند.

معاونت دفتر مقام معظم رهبری همچنین گفت: شهید امیر عبداللهیان از دانش برجسته ای برخوردار بود. او توانست با تولید ادبیات مقاومت در شرایط سخت از انقلاب و مقاومت دفاع کند.

علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه نیز طی سخنانی در مراسم تشییع پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان، ضمن قدردانی از همه کسانی که در این مراسم شرکت کرده‌اند، گفت: پا‌های کسانی را که برای قدردانی و گرامی‌داشت یک سرباز واقعی و خالص برای این ملت بزرگ تشریف آوردند، می‌بوسم. به اراده، تصمیم و اقدام شما برای تشریف‌فرمایی در این مراسم احترام می‌گذارم.

سرپرست وزارت امور خارجه یادآور شد: جمله دوم این که انقلاب در این ۴.۵ دهه گذشته نشیب‌وفراز‌های بسیاری داشته و خون‌های بسیاری به پای این انقلاب ریخته شده است؛ این یک واقعیت انکارناپذیر است که خون پاک همواره تضمین کننده مسیر درست و پیشرفت انقلاب است. من به نمایندگی از همه اعضای وزارت امور خارجه در تهران و دیگر نقاط جهان بر این نکته تاکید می‌کنم که خون پاک امیر دیپلماسی و بسیجی عزیز، امیرعبداللهیان، انقلابی ماندن وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تضمین کرد.

قرار است پیکر شهید امیرعبداللهیان در جوار حضرت عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شود.

کلید واژه ها: حسین امیرعبداللهیان مراسم تشییع مراسم تشییع پیکر حسین امبرعبداللهیان سقوط بالگرد سقوط بالگرد رئیس جمهور


( ۴ )

نظر شما :