علی‌اکبر صالحی: هاروارد و استنفورد هم با وقف اداره می‌شوند

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۰ کد : ۲۰۲۵۸۱۷ سرخط اخبار

عضو شورای عالی علمی مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی با بیان اینکه «وقف» در همه جای دنیا حتی در کشورهای پیشرفته امری پسندیده است، گفت: دانشگاه هاروارد یا استنفورد در آمریکا با چند ۱۰میلیارد دلار موقوفات اداره می‌شود، اتفاقا با همین هزینه دانشگاه‌های معتبر و معروفی شدند.

علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اوقاف ایرنا اظهار داشت: وقف امری پسندیده در همه جای دنیا است حتی در کشورهای پیشرفته وجود دارد، آن زمان که در آمریکا تحصیل می کردم و دانشجو بودم در بیشتر دانشگاه‌های آمریکا وجود داشت.

عضو شورای عالی علمی مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی گفت: مثلا دانشگاه هاروارد یا استنفورد در آمریکا با چند ۱۰میلیارد دلار موقوفات اداره می‌شود، اتفاقا با همین هزینه دانشگاه‌های معتبر و معروف شدند، این طور نیست که با اعتبار دولتی اداره شوند و فعالیت کنند.

وزیر پیشین امور خارجه تصریح کرد: موضوع وقف در کشور ما از دیر باز بوده و همچنان هم ادامه دارد، البته به صورت سنتی خودش اداره می‌شده است، خوشبختانه سازمان اوقاف در سال‌های اخیر به مراکز علمی توجه ویژه داشته و با تغییر رویکرد و برنامه‌ریزی‌ه مناسب در حال خارج شدن از مدیریت سنتی به سمت مدیریت پیشرفته و به روز است.


( ۳ )

نظر شما :