تمجید دبیرکل سیکا از مشارکت فعال ایران در میزبانی از رویدادهای این سازمان

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۸ کد : ۲۰۱۹۷۴۳ سرخط اخبار

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و متنوع حوزه منطقه‌ای سیکا برای توسعه تعاملات کشورهای عضو، ابراز امیدواری کرد با حمایت اعضا و فعالیت بیشتر دبیرخانه، جایگاه این سازمان بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار آقای «غیرت ساری‌بای» دبیرکل سازمان کنفرانس همکاری و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و متنوع حوزه منطقه‌ای سیکا برای توسعه تعاملات کشورهای عضو، ابراز امیدواری کرد با حمایت اعضا و فعالیت بیشتر دبیرخانه، جایگاه این سازمان بیش از پیش تقویت شود.

رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی برای انتقال و اشتراک تجربیات جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه علم و فناوری، توسعه اقتصادی و مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان‌یافته با کشورهای عضو سیکا، بر ضرورت تقویت کریدورهای بین منطقه‌ای تأکید کرد.

رئیسی همچنین با تاکید بر اهمیت ارتباط پایدار بین کشورهای عضو، روند تحولات بین‌المللی را به سمت چند جانبه‌گرایی دانست و تصریح کرد: با افول یکجانبه‌گرایی در جهان این کشورهای منطقه و سازمان‌های منطقه‌ای هستند که آینده منطقه و جهان را رقم خواهند زد.

«غیرت ساری‌بای» دبیرکل سازمان کنفرانس همکاری و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) نیز در این دیدار با تمجید از مشارکت فعال ایران در میزبانی از رویدادهای این سازمان به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و توسعه اقتصادی، به پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری اشاره کرد و خواستار اشتراک تجارب ایران در این زمینه با کشورهای عضو سیکا شد.

ساری‌بای همچنین ضمن ابراز خرسندی از تصمیم سران سیکا برای تأسیس صندوقی در سازمان کنفرانس همکاری و اعتمادسازی در آسیا برای حمایت از کشورهای عضو و کمک به تعامل بیشتر اعضای این سازمان، از مشارکت ایران در این زمینه نیز قدردانی کرد.


نظر شما :