پنتاگون: تحرکات خاصی که روی جنگ اوکراین اثر بگذارد، در بلاروس وجود ندارد

۲۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۵ کد : ۲۰۱۵۲۷۹ سرخط اخبار

یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفت، پنتاگون فعالیت‌های نظامی روسیه در بلاروس را رصد می‌کند و فعلا اقداماتی که مستلزم تغییر دیدگاه واشنگتن نسبت به راهبرد اوکراین برای میدان جنگ باشد، مشاهده نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام آمریکایی روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: مطمئنا مساله بلاروس مساله‌ای است که ما تحت نظر داریم. در حال حاضر نشانه‌هایی که ما را به تغییر دیدگاه‌هایمان درباره میدان جنگ و وضعیت فعلی آن وادار کند، در دست نداریم.

این مقام در مورد برخی تحرکات هواپیماها و سامانه‌های خاص روسی در داخل روسیه گفت، آمریکا موردی که تغییر دادن موضع کلی استراتژیک خود یا مواضعش در اروپا را بخواهد، مشاهده نکرده است.

چندی پیش مینسک و مسکو بر سر استقرار یک گروه نیروهای مشترک ارتش‌هایشان "در ارتباط با وخیم شدن وضعیت در مرزهای غربی دو کشور" به توافق دست یافتند.

یک مقام ارشد وزارت دفاع بلاروس روز یکشنبه گفت، انتظار می‌رود تا حدود ۹۰۰۰ سرباز روس به عنوان بخشی از این گروه نظامی منطقه‌ای مشترک وارد بلاروس شوند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه اولین قطارهای حامل سربازان روسی وارد بلاروس شدند. وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد، ورود نیروهای هوایی که بخشی از این گروه نظامی منطقه‌ای مشترک هستند از روسیه به بلاروس شروع شده‌ است.


نظر شما :