رایزنی تلفنی زلنسکی و استولتنبرگ با محوریت عضویت اوکراین در ناتو

۱۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۱ کد : ۲۰۱۵۰۴۱ سرخط اخبار

رئیس جمهور اوکراین با دبیرکل ناتو درخصوص وضعیت اخیر کی‌یف و همچنین اقدامات بیشتر در راستای عضویت اوکراین در این ائتلاف ۳۰ کشوری به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از این مکالمه تلفنی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در توییترش نوشت: نیروها و مردم شجاع اوکراینی را به خاطر پیشرفت چشمگیرشان در بازپس‌گیری سرزمین‌هایشان از نیروهای روسی تحسین می‌کنم.

وی به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین مجدد اطمینان خاطر داد "تا زمانی که این درگیری ادامه داشته باشد، ائتلاف نظامی ناتو از اوکراین حمایت خواهد کرد."

استولتنبرگ بار دیگر درخواست ناتو از روسیه را مبنی بر "توقف جنگی که خود روسیه آغازگر آن بود" مطرح کرد.

طی چند روز اخیر، ارتش اوکراین مدعی شد که کنترل منطقه "لیمان" را پس گرفت. بازپس‌گیری کنترل این شهر درست یک روز پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه الحاق چهار منطقه از اوکراین به روسیه را اعلام کرد. ساعاتی پیش از آنکه نیروهای اوکراینی کنترل این شهر را در اختیار بگیرند، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای خود را به دلیل "تهدید محاصره شدن" از این منطقه بیرون کشیده است.

زلنسکی در این مکالمه تلفنی تاکید کرد که با شرکای استراتژیک خود "دائما در تماس" است.

وی در توییترش نوشت: تماس تلفنی با دبیرکل ناتو داشتم و گام‌های بیشتری را در مسیر ادغام و یکپارچه‌سازی یورو-آتلانتیک اوکراین هماهنگ کردیم.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه قوانین فدرالی را به امضا رساند که توافقنامه‌های الحاق مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه را تصویب کرد.


( ۱ )

نظر شما :