انصارالله: در صورت لغو نشدن محاصره، موشک‌های دریایی صنعاء به نبرد پایان خواهند داد

۱۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰ کد : ۲۰۱۵۰۳۹ سرخط اخبار

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد، در صورتی که محاصره لغو نشود، موشک‌های دریایی صنعاء به نبرد پایان خواهند داد و انصارالله این توانایی و جسارت را دارد که در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایش تاسیسات نفتی عربستان و امارات را هدف قرار دهد.

به گزارش ایسنا، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگویی با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: در صورتی که خواسته‌های انصارالله برآورده نشود، جنبش این توانایی و جسارت را دارد که تاسیسات نفتی عربستان و امارات را هدف قرار دهد.

وی افزود: صنعاء در حوزه موشک‌های دریایی پیشرفت داشته است و در صورت لغو نشدن محاصره، این موشک‌ها نقش موثری در پایان دادن به نبرد ایفا خواهند کرد.

این عضو دفتر سیاسی انصارالله در ادامه اظهار کرد: خواسته‌های مردم یمن منصفانه هستند و در صورتی که این خواسته‌ها برآورده نشوند، حمله به عمق خاک عربستان و امارات را حق خود می‌دانیم.

همچنین البخیتی گفت: کشورهای متجاوز با قدرت سلاح مانع از ورود کشتی‌ها به یمن می‌شوند اما نیروهای یمنی متقابلا پاسخ خواهند داد.

البخیتی افزود: در صورت استمرار جنگ و محاصره، انصارالله با آتش‌بسی دائمی یا بلند مدت موافقت نمی‌کند و استمرار محاصره به معنای استمرار جنگ است چراکه دشمن مانع ورود کشتی‌ها به یمن می‌شود.

وی ادامه داد: طولانی شدن جنگ علیه یمن در راستای منافع آمریکا و اسرائیل است و به همین دلیل واشنگتن برای آن پافشاری می‌کند. امارات در مقطعی تصمیم گرفت در محاصره علیه یمن مشارکت نداشته باشد اما با فشارهای آمریکا و اسرائیل مواجه شد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز با پایان یافتن آتش‌بس در یمن و تمدید نشدن مجدد آن در توییتی به سرمایه‌گذاران در عربستان و امارات توصیه کرد که این کشورها را ترک کنند.

آتش‌بس میان انصارالله و ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان که مهلت آن دوم اکتبر سال جاری میلادی پایان یافت، تا این لحظه تمدید نشده است.


( ۳ )

نظر شما :

علی ۱۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۱
انصارالله باید زود دست بکار شود تا زمانی که ۲۰ تا پهپاد بایراکتار خریداری شده توسط امارات وارد نبرد نشده اند در غیر اینصورت وارد لاک دفاعی خواهد گردید