وزیر خارجه آمریکا گفت که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیداری با نخست‌وزیر ارمنستان داشت و درخصوص امنیت این کشور با یکدیگر گفت‌وگو کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتر خود نوشت: «با نیکول پا

۰۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۵ کد : ۲۰۱۴۸۹۱ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا گفت که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیداری با نخست‌وزیر ارمنستان داشت و درخصوص امنیت این کشور با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتر خود نوشت: «با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان دیدار کردم. ما درخصوص امنیت ارمنستان گفت‌وگو کردیم. ما همچنان از طرف‌ها می‌خواهیم تا وارد مذاکرات صلح شوند زیرا راهکار نظامی برای درگیری میان باکو و ایروان کارساز نیست.»

وی افزود که این دیدار در تاریخ ۲۲ سپتامبر در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین هفته گذشته در تماسی تلفنی با الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان، در مورد برقراری آتش‌بس با ارمنستان و حل و فصل مشکلات میان باکو و ایروان از طریق مذاکرات به گفت‌وگو پرداخت.

مناقشه بر سر منطقه قره‌باغ که یک سرزمین کوهستانی در مرزهای جمهوری آذربایجان است که از دهه ۹۰ میلادی کنترل آن در اختیار ارمنی‌ها بوده، در سال ۲۰۲۰ به یک جنگ شش هفته‌ای کشیده شد و طی آن نیروهای جمهوری آذربایجان بخش‌هایی از این سرزمین را دوباره به دست گرفتند. دو طرف بعد از میانجیگری روسیه برای رسیدن به آتش‌بس روی یک طرح صلح کار کردند اما گاه و بیگاه یکدیگر را به شلیک به آن سوی مرز متهم می‌کنند.


( ۸ )

نظر شما :