رحیمی جهان آبادی : برای کاهش فشارها چاره ای جز پیوستن به FATF وجود ندارد

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۷:۱۵ کد : ۲۰۰۰۵۲۱ سرخط اخبار

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برای کاهش فشارها چاره ای جز پیوستن به FATF وجود ندارد گفت که اگر ایران به این معاهده نپیوندد با قرار گرفتن در لیست سیاه این پیمان، فشار اقتصادی بیشتری را متحمل می شود.

به گزارش ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به بیانیه نمایندگان مجلس در مورد تصمیم گیری برای لوایح «قواعد گروه اقدام ویژه مالی» موسوم به ‪FATF‬ گفت: بیانیه مخالفت با پیوستن به FATF را امضا نکردم و معتقدم ایران چنانچه به این معاهده نپیوندد با قرار گرفتن در لیست سیاه این پیمان، فشار اقتصادی بیشتری را متحمل می شود.

وی افزود: در این صورت حتی طرفهای اقتصادی همراه ما همچون چین و روسیه هم در تجارت  و تبادل مالی با ما دچار مشکل شده و هزینه تجارت با ما به شدت بالاتر خواهد رفت و دچار خود تحریمی بیشتر می شویم . 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: همچنان بر نظر خود مانند مجلس دهم مبنی بر پیوستن ایران به اف ای تی اف پایبندم و به نظرم چاره ای جز پیوستن به آن برای کاهش فشارها نیست.

در جلسه علنی عصر امروز بیانیه ای با امضای ۱۹۵ نماینده مجلس در مورد تصمیم گیری برای لوایح «قواعد گروه اقدام ویژه مالی» موسوم به ‪FATF‬ قرائت شد که در آن آمده است: با شروع بررسی لوایح ‪FATF‬ در مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخی «نشانی‌های غلط» داده شده و مشکلاتی همچون عدم راه‌اندازی اینستکس، عدم امکان انعقاد قرارداد برای خرید ایرباس، عدم امکان خرید واکسن و عدم امکان پرداخت به مربیان فوتبال و از همه مهمتر نوسانات و افزایش نرخ ارز، به ‪FATF‬ ربط داده شده است. 

انتهای پیام


نظر شما :