النشرة: «حسان دیاب» استعفای خود را مطرح کرد/ شبکه LBCI لبنان تکذیب کرد

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۹۹۴۲۵۶ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: منبعی آگاه تصریح کرد که به احتمال زیاد «حسان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان امروز استعفای دولت را اعلام خواهد کرد.

منبعی آگاه در پارلمان لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپتنیک تصریح کرد: دیاب پس از جلسه امروز هیات دولت به احتمال زیاد استعفای دولت متبوع خود را اعلام خواهد کرد.

در همین رابطه، پایگاه خبری لبنانی النشرة، اعلام کرد که حسان دیاب در تماس تلفنی با میشل عون، رئیس جمهوری این کشور موضوع استعفای دولت و اوضاع کنونی را با وی مطرح کرده است.

النشره در ادامه افزوده است که بعد از استعفای حسان دیاب، حرف و حدیث‌هایی از معرفی «نواف سلام» برای تشکیل دولت جدید لبنان مطرح شده است.

شبکه LBCI لبنان هم در خبری اعلام کرد که نخست وزیر لبنان با رئیس جمهوری این کشور تماس گرفته و بر سر انتقال جلسه و برگزاری آن در کاخ دولتی توافق کرده اند اما دیاب به عون نگفته است که خواهان استعفا است.ـ

استعفای احتمالی دیاب پس از آن انجام خواهد شد که وزرای اطلاع‌رسانی، دادگستری و محیط زیست لبنان استعفای خود از هیات دولت را اعلام کردند.

این در حالی است که پیش از این سه نماینده حزب مسیحی «الکتائب» یعنی «سامی الجمیل»، «ندیم الجمیل» و «الیاس حنکش» به همراه «مروان حماده»، نماینده دروزی حزب سوسیالیست ترقی خواه و «بولا یعقوبیان»، نماینده مسیحی و مستقل پارلمان لبنان و «نعمه افرام»، نماینده مسیحی و مستقل پارلمان در واکنش به انفجار خونین سه شنبه هفته گذشته در بندرگاه شهر بیروت که تاکنون نزدیک به ۱۶۰ کشته و شش هزار زخمی بر جای گذاشته، استعفای خود از پارلمان را اعلام کرده بودند.


نظر شما :