فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: از صحت اطلاعات درباره ارتباط روسیه با طالبان مطمئن نیستم

۱۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۸ کد : ۱۹۹۳۰۵۲ سرخط اخبار

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تاکید کرد، از صحت ارزیابی اطلاعاتی درخصوص اینکه روسیه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نظامیان کشورش جایزه پیشنهاد داده، مطمئن نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده واحد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه در مصاحبه‌ای به آسوشیتدپرس و ای بی سی نیوز عنوان کرد، اگرچه این گزارشها نگران کننده هستند اما او "رابطه سببی" میان این اطلاعات در خصوص جوایز روسیه و مرگ سربازان آمریکایی در افغانستان نیافته است. او تاکید کرد این مورد اطلاعاتی "به او ثابت نشده است".

مک‌کنزی عنوان کرد: این پرونده اطلاعاتی به من ثابت نشده است. این به حد کافی اثبات نشد که من آن را به یک دیوان حقوقی ببرم و می‌دانید این مساله اغلب در نبرد اطلاعاتی درست است. شما شاخص‌های زیادی می‌بینید که بسیاری از آنها ناراحت کننده هستند و در خصوص بسیاری از آنها شما وارد عمل می‌شوید اما در این پرونده به اندازه کافی وجود ندارند.

این در حالی است که نیویورک تایمز در 26 ژوئن مقاله‌ای را به نقل از مقامهای اطلاعاتی ناشناس آمریکایی منتشر کرده که گفته‌اند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چند ماه قبل یک گزارش را از جانب مقامهای دولتش در خصوص ارزیابی اطلاعاتی مربوط به جوایز پیشنهادی روسیه به شبه نظامیان طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان دریافت کرده است.

مقامهای روسیه این گزارش را تکذیب کرده و انتشار آن را در راستای نزاع‌های داخلی سیاسی آمریکا خواندند.

ترامپ این گزارش را تلاشی دیگر در جهت مطرح کردن "حقه" روسیه برای بد جلوه دادن جمهوریخواهان در سال برگزاری انتخابات خواند.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، ترامپ در جریان گزارش مربوط به این ارزیابی اطلاعاتی قرار نگرفت چون جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره این مساله به اتفاق نظر نرسیده است. اوبراین خاطرنشان کرد، یک افسر سازمان سیا تصمیم گرفت که به رئیس جمهور این اطلاعات را نشان ندهد چون قانع کننده نبودند.
انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :