همتی خبر داد: هماهنگی با وزارت امور خارجه برای بازگرداندن پول ها از کره جنوبی

۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۹ کد : ۱۹۹۲۳۵۸ سرخط اخبار

رییس کل بانک مرکزی از هماهنگی با وزارت امور خارجه و نیز طی مراحل حقوقی برای بازگرداندن پول های کشورمان از بانک کره جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالناصر همتی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محدودیتی در واردات ارز و طلای خام نداریم، گفت: این رفع محدودیت تأثیر مناسبی در ورود طلا و ارز به کشور دارد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی در مورد جلوگیری کره جنوبی از دسترسی به منابع مالی کشورمان گفت: این منابع مالی متعلق به مردم ایران و بانک مرکزی است که در بانک‌های کره قرار دارد و از دولت کره می‌خواهیم، به تعهدات خود در زمینه این منابع مالی عمل کند.

وی جلوگیری از دسترسی ایران به منابع مالی به بهانه تحریم‌ها را نادرست توصیف کرد و گفت: با استفاده از روش‌های حقوقی و بین المللی پول‌هایمان را که در بانک کره است باز می‌گردانیم و در این راستا با وزارت امور خارجه هماهنگی کرده‌ایم.

همتی همچنین از ابراز آمادگی و همکاری یکی دو کشور برای بازگرداندن منابع مالی کشورمان خبر داد و افزود: با بازگشت این منابع مالی کالاهای اساسی و داروی مورد نیاز کشور را تأمین خواهیم کرد.

کلید واژه ها: عبدالناصر همتی ایران و کره جنوبی


نظر شما :