کارگروه اجرایی تفاهم‌نامه‌های دو جانبه مازندران و ولگاگراد تشکیل شد

۰۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۰ کد : ۱۹۹۱۷۹۰ سرخط اخبار

ایرنا- با پیشنهاد استاندارمازندران و موافقت استاندار ولگاگراد روسیه، کارگروه ویژه اجرایی تفاهم‌نامه‌های دوجانبه با مسوولیت معاونان اقتصادی در استانداری‌های دو استان مازندران و ولگاگراد روسیه تشکیل شد.

استاندارمازندران گفت: این کارگروه با پیشنهاد  ما و با موافقت استاندار ولگاگراد با مسوولیت معاونان هماهنگی امور اقتصادی در دو استانداری استان مازندران و ولگاگراد روسیه تشکیل خواهد شد.
احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا هدف اصلی از تشکیل این کارگروه ها را اجرایی کردن تفاهم نامه ها و رفع مشکلات اجرایی پیشروی موافقت نامه های دو جانبه ای است که در سفر دو استانداران به امضاء رسید.
نماینده عالی دولت در استان مازندران اظهارداشت: در نشست های دو جانبه ای که در سفر استانداران دو استان مازندران و ولگاگراد در دو سال اخیر برگزار شد، تفاهم نامه ها و موافقت نامه هایی برای افزایش سطح مبادلات تجاری و اقتصادی ، فرهنگی و علمی به امضاء رسید که باید این تفاهم نامه ها به مرحله اجرا برسد تا اثرات اقتصادی این سفرها در دو استان احساس شود.
حسین زادگان خاطرنشان کرد : این کارگروه که در سطح معاونان اقتصادی دو استاندار مازندران و ولگاگراد تشکیل شد ، می تواند گره های احتمالی که برای گسترش روابط تجاری دو استان و اجرایی شدن تفاهم نامه ها وجود دارد را بر دارد و گام موثر برای انعقاد قراردادهای تجاری و مبادلات بیشتر اقتصادی باز کند.
وی اضافه کرد: پیش بینی شد تا شکست ویروس کرونا نشست ها بین معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداران مازندران و ولگاگراد به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شود.
استاندارمازندران اظهارداشت: تشکیل نمایشگاه توانمندی های اقتصادی، گردشگری و علمی در مراکز دو استان مازندران و ولگاگراد، برقراری پرواز هوایی بین ساری و  ولگاگراد از دیگر پیشنهادات مورد تایید دو استاندار مازندران و ولگا گراد است که باید از سوی کارگروه برای اجرایی شدن مورد پیگیری قرار گیرد.
حسین زادگان افزود: دو استان مازندران و ولگاگراد ظرفیت های زیادی از لحاظ کشاورزی، علمی، گردشگری برای افزایش سطح مبادلات تجاری دارند و پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت مناسبی است که می تواند سطح این مبادلات را افزایش دهد.
استان ولگاگراد روسیه با ۱۱۳ هزار کیلومتر مساحت حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در سال ۹۷ حدود ۶۳ میلیون دلار کالا از این استان به جمهوری اسلامی ایران صادر شد.
برقراری ارتباط بین استان ولگا گراد روسیه پس از ناامید شدن تجار مازنی از گسترش مبادلات با آستاراخان  روسیه از سال ۹۵ در دستور کار قرار گرفت و  با سفر استاندار ولگا گراد ( بوچاروف)  به مازندران در سال ۹۷ و سفر استاندارمازندران ( احمد حسین زادگان ) در سال ۹۸ به ولگاگراد و بازگشایی سرای تجاری استان مازندران در ولگاگراد وارد مرحله جدیدی شد که پیش بینی می شود با پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا این روابط بتواند در بین دو استان گسترش بیشتری یابد.

کلید واژه ها: ایران و روسیه


نظر شما :