زجرکُش کردن مسلمانان به دست هندوها در دهلی‌نو+تصاویر

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۹ کد : ۱۹۸۹۹۴۰ سرخط اخبار

روزنامه گاردین در گزارشی به جنایات سازمان‌یافته هندوهای متعصب علیه مسلمانان در خشونت‌های اخیر در دهلی‌نو پایتخت هند پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال اعتراضات گسترده اخیر در هند در اعتراض به قانون جنجالی شهروندی که علیه مسلمانان به شمار می‌رود، خشونت هندوها علیه مسلمانان در این کشور به شدت افزایش یافته است. 

در دسامبر سال ۲۰۱۹، مجلس اعیان پارلمان هند، لایحه اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان از کشورهای همسایه را به تصویب درآورد که منتقدان معتقدند که این لایحه بخشی از دستور کار دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور برای به حاشیه راندن مسلمانان ین کشور و اهانت به اصول برابری در قانون اساسی هند است.

در روز یک شنبه انتشار تصاویر حمله یک گروه هندو به یک فرد مسلمان که در حال بازگشت از مسجد به خانه بود واکنشهای زیادی را برانگیخته است.

خبرگزاری رویترز در این زمینه نوشته، «محمد زبیر» 37 ساله در مسیر مسجد به خانه با عده‌ای از هندوهای متعصب مواجه می‌شود که فورا توسط آنها محاصره می‌شود و زیر ضربات چوب، میله های آهنی و مشت و لگد آنها گرفتار می‌شود. 

وی درباره این حمله گفت: «من از آنها پرسیدم چرا به من حمله می‌کنید؟ آیا کار اشتباهی کردم؟ اما آنها به حرف من گوش نمی‌دادند و به فریاد می‌زدند این مسلمان حرام زاده را بکشید. کلی آدم آنجا ایستاده بود و هیچ کس به کمک من نیامد.»

13981212000080_Test_PhotoL.jpg

 

رویترز در ادامه گزارش داده است در نزدیکی محل حمله به زبیر در هلی نو پایتخت هند، معترضان هندو و مسلمان به مدت چندین ساعت با درست کردن موانعی شبیه به سنگر با پرتاب سنگ و بمبهای دست ساز با یکدیگر به زد و خورد پرداختند. 

اما روزنامه گاردین می‌گوید که در این درگیریهای 4 روزه در شمال شرق دهلی نو تعداد از مساجد به آتش کشیده و مسلمانان زنده زنده در خانه هایشان سوزانده شده‌اند و یا آنها را به خیابانها کشانده و مورد ضرب و شتم شدید قرار داده‌اند. فروشگاههای و اماکن متعلق به مسلمانان به آتش کشیده شده و در خیابانهایی که مسلمانان و هندوها پیش از این مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کردند اجساد کف خیابان دیده شده و مغازه ها و منازل زیادی تخریب شده‌اند.

گاردین می‌گوید که پلیس هند در بسیاری از موارد کنار ایستاده و یا حتی به کمک هندوها رفته و در این جنایات به آنها ملحق شده است.

این مساله مهمی است که دیدگاه برخی تحلیلگران درباره سازمان یافته بودن خشونتها علیه مسلمانان را تقویت می‌کند.

گاردین در ادامه گزارش داده است که هندوهای متعصب در خیابانها جلوی مردان را گرفته از آنها درخواست کارت شناسایی می‌کنند، اگر کسی امتناع کند به زور وی را مجبور می‌کنند تا کارت شناسایی خود را نشان دهد و در غیر اینصورت در اقدامی توهین آمیز نگاه می‌کنند ببینند ختنه کرده است یا نه! اگر اثبات شود که مسلمان است شروع به ضرب و شتم وی به قصد کشتن وی می‌کنند.

براساس گزارش گاردین، «عمران خان» 30 ساله گرفتار همین اوباش هندو شده است. او می‌گوید آنقدر مرا زدند که بیهوش شدم و پس از ساعتها در کنار یک روخانه و در حالیکه طنابی دور گردنم بود به هوش آمدم. عمران خان می‌گوید آنها به تصور اینکه من مرده ام مرا رها کرده بودند. 

13981212000083_Test_PhotoL.jpg

 

ناآرامیها در هند از دسامبر سال 2019 و پس از آن بالا گرفت که پارلمان هند قانونی را با حمایت دولت این کشور به تصویب رساند که براساس آن به شهروندان غیرمسلمان کشورهای اطراف این کشور تابعیت هندی اعطا میشود؛ اقدامیکه مسلمانان آن را شدیدا تبعیض آمیز و نشانه‌ای تلاشهای دولت مودی برای منزوی کردن بیشتر مسلمانان در این کشور می‌دانند. 

طبق این قانون اقلیتهای دینی کشورهای منطقه از جمله هندوها، سیکها و مسیحیان می‌توانند تابعیت هندی دریافت کنند اما مسلمانان از دریافت آن محروم هستند. 

نارندرا مودی نخست وزیر هند که حامی اصلی این قانون است می‌گوید که این قانون برای حمایت از اقلیتها در افغانستان، پاکستان و بنگلادش ضروری است و مدعی است که این قانون به هیچ وجه علیه مسلمانان نیست.

این در حالیست که به عنوان مثال هزاران مسلمان روهینگیا در مرزهای بنگلادش از سوی دولت میانمار رانده شده و دولت بنگلادش نیز از پذیرش این افراد که اصالتا هندی محسوب می‌شوند خودداری می‌کند. 

موج تازه اعتراضات به این قانون همزمان با سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، که به اتخاذ سیاستهای ضد مسلمانان مشهور است، به دهلی نو آغاز شد. 

درگیری‌ها در پایتخت هند اما از اواخر روز یکشنبه و بعد از آن آغاز شد که هندوها با تجمعات اعتراضی مسلمانان در اعتراض به قانون جنجالی اعطای شهروندی مخالفت کردند.

هندوها در اقدامی اعتراضی، به چندین مسجد و تجمعات مسلمانان در دهلی نو حمله کردند.

براساس گزارش شبکه ان دی تی وی هند، 47 نفر در درگیریهای بین 23 تا 26 فوریه در پایتخت هند کشته شده اند که اغلب آنها از مسلمانان هستند. صدها خانه و مغازه مسلمانان نیز به آتش کشیده و تخریب شد.

خشونت علیه مسلمانان هند واکنش مردم دیگر کشورها را نیز به دنبال داشته است. 

براساس گزارش ان دی تی وی، هزاران نفر در شهرهای مختلف اروپایی مانند بروکسل، هلسینکی، لاهه، استکهلم، دوبلین، پاریس، برلین، مونیخ و لندن در اعتراض به این خشونتها در روز شنبه ر مقابل سفارتهای هند در این کشورها تجمع اعتراضی برپا کردند وخواستار توقف خشونتها و محاکمه عوامل آن شدند.

13981212000081_Test_PhotoL.jpg

 

کلید واژه ها: هند مسلمانان هند


( ۱۰ )

نظر شما :

ایران ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۸
اگر کسی چشم برزخ داشته باشه می فهمه که این کارها همش کار صهیونیستی جهانی و یهودیت کثیفه که با توجه به نفرتی که از مسلمان ها داره سعی میکنه با نفوذ غیر مسلمان ها رو علیه مسلمان ها تحریک کنه از بودایی ها در بنگلادش تا هندوها در هند و خصوصا مسیحی ها در غرب و. ... پس ما نباید خودمون رو تا جایی که میشه با این ملت ها درگیر کنیم ، و بیشتر تمرکزمون روی انتی نفور ضد یهودیت در بین این مردم باشه
علی ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۵
آقای ایرانی که معلومه مثل من سواد نهضتی داری ،بنظرشما هرماری که تورا نمی گزه کاش تمام مردم دنیارا بگزه،فقط تویکی یکدونه محفوط باشی که مبادا نسل بشر منقرض بشه، مرد مومن چه گیر دادی اسراییل ‌وصهیونیزم،توجلو چشمت دارند برادر مسلمانت را بیدلیل وبی گناه میکشند توداری راه فرار را توصیه میکنی،ولی بیاد داشته باش این آتش همسایه به خانه تو هم خواهد رسید،پس درخاموش کردن آتش همسایه تلاش کن،هندی های گاوپرست که واقعا ننگ بشرییت هستند ،آنقدر بی حیا هستند که به عیوب ونقص فرهنگی خودشان هم افتخارو به تاریخشان که توسط مسلمانان نوشته شده ودر واقع اگر مسلمانها نبودند ودقت ونظافت آنها نبود شاید نسل کثیفشان منقرض شده بود،ازبس ادرارومدفوع،گاومیخورند وتبرک میکنند، حالا به کمک انگلیس توانسته یک بمب اتمی بسازه وتوسط شرکتهای غربی،بدلیل ارزانی کارگر چند کارخانه دست وپا کنه تورا دست،پاچه نکند،اینها با اون فرهنگ کثیف تا ابد نجس وبوی لجن خواهند داد.