وزیر جنگ اسرائیل از لزوم جنگ سرد با ایران گفت

۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۹۸۹۴۳۹ سرخط اخبار

به گزارش فارس، نفتالی بنت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی انتخاباتی با اشاره به اینکه سیاستمداران ارتدوکس به راحتی خریداری می‌شوند از لزوم جنگ سرد با ایران سخن گفت.

بنت که از رهبران تندروی حزب دست راستی «یامینا» است از سه ماه پیش به عنوان وزیر جنگ این رژیم منصوب شده است درباره دکترین خود برای مقابله با تهدید ایران تاکید کرد که هدفش بیرون راندن ایران از سوریه طی یک سال و تبدیل کردن سوریه به ویتنام ایران است.

براساس گزارش تایمز اسرائیل، نفتالی بنت مدعی شد که 70 درصد مشکلات امنیتی اسرائیل از ایران است که از طریق حمایت از گروههای شبه نظامی مانند حماس و جهاد اسلامی در غزه و حزب الله در لبنان انجام می‌شود.

وی در سخنرانی خود در منطقه «خیوات شموئل» در حومه تل آویو افزود: ما فرزندانمان را در سال 2014 و جنگ دوم لبنان در جنگ نیروهای مورد حمایت ایران از دست دادیم. آیا کسی می‌تواند بگوید که ایمن است؟

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ما در حال تغییر آسیب رسانی به سر هشت پای قدرت ایران هستیم گفت: لزوما درباره جنگ تمام عیار با ایران صحبت نمی‌کنم، این بیشتر شبیه یک جنگ سرد بین اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا است، اما با دو قدرت منطقه‌ای، ایران و اسرائیل.

وی در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد، اسرائیل تا کنون تنها یک پنجم کاروانهای ارسال سلاح ایران به حزب الله را هدف قرار می‌داد اما از امروز همه آن را هدف گیری می‌کنیم. وی افزود: واشنگتن و تل آویو توافق دارند که اسرائیل مسئول مقابله با ایران در سوریه است در حالیکه آمریکا در حال مبارزه با ایران در عراق است.

وی مدعی شد که رژیم صهیونیستی اشراف کامل اطلاعاتی بر خاک سوریه دارد و از نظر پیاده نظام بر منطقه‌ای که آن را «منطقه تخریب» خوانده مسلط است.

وی مدعی شد برای ایران خوب نیست آنجا باشد، هر رد پایی آنجا باشد را بلافاصله تخریب می‌کنیم.

نفتالی بنت که حزبش در انتخابات پارلمانی دوم مارس در سرزمینهای اشغالی حضور دارد تاکید کرد که هیچ قصدی برای پیوستن به ائتلاف آبی-سفید به رهبری «بنی گانتز» ندارد.

احزاب رژیم صهیونیستی به دلیل عدم کسب حد نصاب کافی و عدم ائتلاف به دلیل اختلافات گسترده تا کنون دو بار انتخابات زودهنگام برگزار کردند اما موفق به تشکیل کابینه نشده‌اند. صهیونیستها امیدوار هستند بعد از برگزاری انتخابات زودهنگام سوم که در ماه مارس برگزار می‌شود بحران تشکیل کابینه را حل و فصل کنند. اما نظرسنجیهای صورت گرفته نشان می‌دهد هیچ یک از احزاب باز هم قادر نیستند حد نصاب لازم برای تشکیل کابینه را به دست بیاورند و ادامه اختلافات نیز چشم انداز تشکیل کابینه ائتلافی را تیره و تار کرده است.

بنت طی چند ماه گذشته اظهارات و بیانیه‌های تندی علیه ایران مطرح کرده بود که صدای خود صهیونیستها را هم درآورده بود.

روزنامه هاآرتص چندی پیش با اشاره به اینکه اظهارات بنت به بروز تنش میان وزارت جنگ و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی منجر شده، نوشته بود که برخی از موضع‌گیری‌های وزیر جنگ جدید حتی فرماندهان ارشد ارتش را هم غافلگیر کرده است. برخی از فرماندهان صحبت‌های او در مورد «تغییر قواعد بازی» را توهینی به خود تلقی کرده‌اند و می‌گویند او با چنین موضع‌گیری‌هایی «امنیت اسرائیل» را در معرض خطر قرار داده است.

کلید واژه ها: ایران و اسرائیل


( ۳ )

نظر شما :

ایران ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۹
این صهیونیست ها با تمام ادعای باهوش بودنشون چقدر احمق و خیال باف هستن و با این همه شکست هایی که پس از انقلاب ایران خوردن هنوز طوری صحبت میکنن که گویی مثل سابق میتوانند هر کاری تو جهان انجام بدن بدون دادن هزینه البته که این توهم پس شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی عود کرده ،حماقت تا این حد که هنوز شیعه علی رو نشناختن. خیبر های بزرگی در راه است