ولایتی: مشکل اصلی افغانستان وجود کشورهای متجاوزی مانند آمریکاست

۰۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۹ کد : ۱۹۸۹۱۶۶ سرخط اخبار

علی اکبرولایتی در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان تاکید کرد: با خروج آمریکا از افغانستان، روند صلح و ثبات در این کشور تسریع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان روز سه شنبه ۸ بهمن ماه در دیدار با علی‌اکبر  ولایتی از فعالیت ها و حمایت های کشورمان از مردم و دولت افغانستان و نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات آن کشور تقدیر و تشکر کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در این دیدار با اشاره به برگزاری انتخابات افغانستان بر ضرورت اتحاد تمامی گروه ها و دولت و ملت افغانستان تاکید و ابراز امیدواری کرد: دولت جدید افغانستان هر چه زودتر فعالیت های خود را آغاز کند .

 ولایتی افزود: ایران همواره از افغانستان و ایجاد صلح و ثبات در این کشور حمایت نموده و بی تردید اقدامات مرتبط با این مهم باید با هدایت دولت و خواست مردم این کشور به انجام برسد هر چند که با توجه به اقدامات توطئه آمیز  آمریکایی ها برای این کشور و منطقه، ضرورت ایفای نقش موثرتر سازمان ملل ضروری به نظر می رسد.

وی تصریح کرد: بدون دخالت کشور های متجاوز و به خصوص آمریکایی ها، روند صلح و ثبات در این کشور تسریع خواهد شد و اگر آمریکایی ها از افغانستان خارج شوند، مردم با فرهنگ و دارای بلوغ سیاسی این کشور بدون دخالت آنان خواهند توانست سرنوشت خود را تعیین کنند و مشکل اصلی افغانستان وجود کشورهای متجاوزی مانند آمریکاست.

«یاماماتو» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان ، هم در این دیدار با توجه به نقش موثر کشورمان در منطقه، حضور بیشتر جمهوری اسلامی ایران در روند مذاکرات صلح افغانستان و همکاری با سازمان ملل را خواستار شد.

در ادامه این دیدار تحولات افغانستان و زمینه های همکاری ها برای حل مشکلات موجود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام


( ۳ )

نظر شما :