معاون وزیر دفاع عربستان: توافق هسته‌ای ایران را قدرتمندتر کرده است

۰۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۲:۵۵ کد : ۱۹۸۹۱۱۴ سرخط اخبار

معاون وزیر دفاع عربستان با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای ایران را قدرتمندتر کرده است، ادعاهایی را علیه کشورمان مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وایس مدیا، به طرح ادعاهایی بی‌اساس علیه کشورمان پرداخت و گفت ریاض از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ حمایت می‌کند.

وی بدون کوچک‌ترین اشاره به این واقعیت که آمریکا و متحد منطقه‌ای‌اش عربستان، عاملان اصلی بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه هستند، مدعی شد که ایران موجب مناقشات در خاورمیانه است.

خالد بن سلمان در ادامه اظهارات ادعایی خود به توافق هسته‌ای اشاره کرد و مدعی شد که این توافق ایران را قدرتمند کرده است تا توسعه تسلیحات غیر هسته‌ای خود را گسترش دهد و ویرانی‌های بیشتری در منطقه خاورمیانه ایجاد کند.

این مقام سعودی که برادر ولیعهد عربستان است همچنین با تکیه بر ادعای نخ‌نما و واهی ریاض مبنی بر حمایت مالی ایران از حزب‌الله و انصارالله یمن مدعی شد: جمهوری اسلامی بودجه سپاه پاسداران، حزب‌الله و حوثی‌ها را افزایش داده است. همچنین پس از توافق هسته‌ای ایران موشک‌های بالستیک بیشتری را علیه پادشاهی عربستان شلیک کرده است.

به گزارش ایسنا، عربستان سعودی که خود بیش از پنج سال است با مداخله نظامی در یمن جان هزاران فرد بی گناه در این کشور را گرفته و تاکنون نیز در هیچ نهاد یا دادگاه بین‌اللمی به خاطر جنایات خود محکوم نشده است، همواره تلاش می‌کند ایران را برای پاسخ یمنی‌ها به تجاوزات سعودی‌ها مقصر بداند.

یمنی‌ها نیز در طول این سال‌ها بارها در پاسخ به حملات غیرقانونی و متجاوزانه عربستان دست به حمله علیه منافع این کشور زده‌اند اما سعودی‌ها هر بار مدعی شده‌اند که ایران با حمایت‌های مالی و نظامی مسئول این حملات است.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :