رییس جمهوری عازم مالزی شد

۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۷ کد : ۱۹۸۸۲۳۹ سرخط اخبار

 ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران صبح روز سه شنبه برای شرکت در اجلاس بین المللی کوالالامپور ۲۰۱۹ عازم مالزی شد.

رییس جمهوری صبح امروز با بدرقه علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری تهران را به مقصد کوالالامپور ترک کرد.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی را در این سفر که  به دعوت «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی، صورت می گیرد  یک هیأت بلند پایه سیاسی اقتصادی، همراهی می‌کند.

اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ با حضور  ۴۰۰ نفر  از جمله ۲۵۰ نفر از رهبران، مقام‌ها، شخصیت‌های سیاسی و اندیشمندان از ۵۲ کشور جهان، در روزهای ۱۸ تا ۲۱ دسامبر (۲۷ تا ۳۰ آذر) در پایتخت مالزی برگزار می شود.

شرکت کنندگان دراین اجلاس قرار است ضمن بحث و گفت و گو در مورد مهمترین چالش‌های کشورهای اسلامی و مسائل تاثیرگذار در جهان اسلام، راهکارهایی را برای رفع این چالش‌ها مطرح کنند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و عمران خان نخست وزیر پاکستان از جمله رهبران شرکت کننده در این اجلاس هستند.

یافتن راه حل‌های جدید و کارآمد برای مهمترین مشکلات جهان اسلام و کمک به بهبود وضعیت امور مسلمانان و مسلمانان در جهان و ایجاد شبکه‌ای در بین رهبران اسلامی، روشنفکران، اندیشمندان از سراسر جهان و احیای تمدن اسلامی  از مهمترین اهداف و برنامه‌های این اجلاس است.

اجلاس سران کوالالامپور با حضور «تانکو عبدالله» پادشاه مالزی افتتاح می شود و ریاست اجلاس نیز بر عهده ماهاتیر محمد نخست وزیر این کشور است.

رییس جمهوری و هیات همراه پس از شرکت در این اجلاس، روز جمعه برای دیدار و گفت و گوی دوجانبه با «آبه شینزو» نخست وزیر و سایر مقامات عالیرتبه ژاپن با هدف گسترش و تعمیق روابط تجاری و اقتصادی با این کشور، از کوالالامپور عازم توکیو خواهد شد.
محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و تعدادی از مشاوران دفتر رییس جمهوری در سفر به مالزی و ژاپن، رییس جمهوری را همراهی می‌کنند.

کلید واژه ها: حسن روحانی


نظر شما :