گفت‌وگوی اینستاگرامی کم سابقه ظریف با مردم

۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۳ کد : ۱۹۸۵۳۲۸ سرخط اخبار

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته در صفحه اینستاگرام خود مطلبی را از حضورش در یک برنامه خیریه جهت کمک به سیل زدگان منتشر کرد و در آن مطلب از محبت‌های مردم نسبت به خود تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، پس از انتشار این پست ایسنتاگرامی بسیاری از مخاطبان وزیر امور خارجه در این صفحه اجتماعی به بیان نقطه نظرات خود در پایین این پست پرداختند که ظریف در یک اقدام قابل توجه به تعدادی از این کامنت‌ها که بعضی از آنها حاوی انتقادهای تندی به وزیر خارجه بود، پاسخ داد.

ظریف در پاسخ به کاربری که در پایین این پست خطاب به وی نوشته بود، "چقدر از حقوق مردم دفاع کردید، من خودم به شخصه احساس می‌کنم از حکومت دفاع کردید تا ملت" نوشت: دوست عزیزم جان بولتون حکومت و مردم نمی‌شناسد. جنگ هم همینطور. من تلاش می‌کنم جنگ نشود و تحریم برداشته شود و امیدوارم کوتاهیم را ببخشید.

وزیر امور خارجه  همچنین در پاسخ به کاربر دیگری که از او در مورد بحث تحریم وی و تاثیر آن بر روی خانواده‌اش  پرسیده بود، نوشت: تحریم من اثری روی من و خانواده‌ام ندارد همیشه در مورد تحریم به عنوان تروریسم اقتصادی و جنگ علیه مردم صحبت کردم و تا آن جا که توان داشتم برای رفع آن کوشیده‌ام.

وزیر امور خارجه درواکنش به کاربری دیگری که ظریف را شایسته دریافت "نماد خیانت" خوانده و او را "ابوموسی اشعری" نامیده بود، نوشت: خدا رو شکر شما اینقدر ولایتمدارید.

یکی از مخاطبان ظریف در این صفحه اجتماعی خطاب به وی نوشت "از دو تا خونه‌ای که در آمریکا داری برامون بگو، با کدام پول خریدی؟ پولش را از کجا آوردی" که وزیر امور خارچه  پاسخ داد: سلام بر شما من نه خانه‌ای در آمریکا دارم و نه حتی ملک و یا حتی حساب بانکی خارج از ایران. یکی از مواردی که افشارگری فرمودند و به اضافه ده 12 مورد دیگر، آپارتمان‌های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در آمریکا در آن سکونت داشتم. مورد دیگر هم اصلا ربطی به من ندارد و اقامتگاه سفرای نمایندگی ایران در سازمان ملل است که من هیچ گاه حتی در آن سکونت نداشتم. همسرم و فرزندانم نیز هیچ دارایی در خارج ندارد. امیدوارم رفع نگرانی شده باشد شبتان بخیر.

وزیر خارجه در پاسخ به یکی دیگر از کابران این شبکه اجتماعی که ابراز امیدواری کرده بود ظریف "در پیشگاه خداوند به خاطر دورغ‌های که گفته و حق الناس است، توبه کند" نوشت: فانتظروا انی معکم من عن المنتطرین.

وی همچنین در پاسخ به کامنتی دیگری که خطاب به ظریف نوشته بود: "کت و شلوارت کو دکتر؟ تحریم شدی عوض شدی کلک؟" جواب داد: رفته بودم کنسرت، نرفته بودم سخنرانی کنم.

وزیر خارجه در پاسخ به کاربری که نوشته بود "اکثریت مردم به شما اعتماد و اعتقاد داشتند ولی همه این اعتبار به خاطر دروغ‌های که از زبان مردم گفتید از بین رفت" گفت: سلام از لطف شما ممنونم ولی تقاضا دارم که یک بار همه حرف‌های من را به زبان اصلی و کامل گوش بدهید اگر خلاف گفتم ملامتم کنید وقتی جملات را تقطیع می‌کنند و از یک سخنرانی یا پاسخ به یک سوال دشوار و چالشی یک جمله را از میان کلماتان جدا می‌کند و ترجمه مغرضانه می‌نمایند اگر هر کس باشد دروغگو می‌شود اما به هر حال بنده انسانم و خطاکار اگر در جای خلافی انجام دادم یا گفته‌ام پوزش می‌خواهم.

ظریف همچنین در واکنش به نوشته یکی دیگر از کاربران مبنی بر این که "شما شجاعت لازم را ندارید که از حق خودتان دفاع کنید از جمله در مورد چهره‌ای که از شما  در سریال گاندو به نمایش گذاشته شد"، نوشت: سلام دوست خوبم. من مدت‌ها پیش به زبان سیف فرغانی جوابشان را دادم (بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم تا سختی کمان شما نیز بگذرد.)

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف


( ۱۰ )

نظر شما :

حسین کاظمی ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۴
ظریف مثل هر سیاستمداری نکات مثبت و منفی در کارنامه ش دارد سیاه و سفید دیدن اون نشان از بی کفایتی یا کارآمدی مطلق اون نیست نشان از تک بعدی بودن مخالفان و یا موافقان اونه ! ظریف سعی کرد پلی باشه بین حکومت , مردم و جهان بیرون .اینکه او بهر دلیل برای ایران جنگ نمیخواهد اینکه بهر دلیل خواهان روابط عادی با دیگر کشورها است یک طرف واقعیت است و اینکه جهان بیرون , مردم و حکومت چقدر با او موافق و او را همراهی کرده اند بحثی جدا , ظریف بی اشتباه نیست مثل دیگران کاسب هم نیست که به فکر پر کردن جیب خود باشد شاید در این وا نفسایی که از کارمند تا مدیر عامل و نماینده مجلس و وزیر هر یک به جرمی متهم میشوند او یکی از پاک دسترین ها باشد .