بحرین میزبان نشستی ضدایرانی می‌شود/ مشارکت احتمالی رژیم صهیونیستی

۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۴ کد : ۱۹۸۵۰۶۳ سرخط اخبار

وزارت خارجه بحرین از آمادگی این کشور برای میزبانی از کنفرانس بین‌المللی درباره امنیت دریانوردی و هوانوردی در ماه اکتبر آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، وزارت خارجه بحرین از آمادگی منامه برای میزبانی از کنفرانسی بین‌المللی امنیت دریانوردی و هوایی، با همکاری واشنگتن و ورشو است.

وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای در توییتر ادعا کرد، این کنفرانس فرصتی برای ایجاد راه‌هایی جهت مقابله با «خطرات ایران» و تضمین امنیت دریانوردی در منطقه استراتژیک خلیج‌فارس ایجاد خواهد کرد.

این وزارتخانه همچنین مدعی شد، در چارچوب نقشی که بحرین برای مشارکت در تقویت امنیت و ثبات منطقه برعهده دارد و از تهدیدهای دریانوردی و هوانوردی منطقه آگاه است، در اکتبر سال جاری میلادی میزبان این کنفرانس بین‌المللی است.

لازم به ذکر است کنفرانس مذکور با همکاری آمریکا و هلند و با مشارکت بیش از 60 کشور برگزار خواهد شد و این کنفرانس ادامه کنفرانس ورشو است که فوریه گذشته برای رایزنی درباره «تهدید ایران» برگزار شد.

پیشتر آمریکا اعلام کرده بود که به دنبال ایجاد ائتلافی بین‌المللی برای اسکورت نظامی کشتی‌های تجاری در تنگه‌های هرمز و باب المندب است.

هفته گذشته، «برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران طی نطقی در جلسه اندیشکده آمریکا «شورای آتلانتیک» اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد طی هفته آینده دیپلمات‌های خارجی مستقر در واشنگتن را در جریان اقدامات جدید خود برای تامین امنیت کشتیرانی در خاورمیانه قرار دهد. به گفته او، فرماندهی مرکزی ایالات متحده بر روی طرحی با هدف خنثی کردن تهدیدها علیه کشتیرانی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان کار می‌کند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که نماینده اسرائیل در نشستی، که برایان هوک درخصوص عملیات حفاظت دریایی در منطقه خلیج‌فارس، برگزار کرد مشارکت داشت.

این رسانه‌ها تأکید کردند، در نشست مذکور نمایندگانی از کشورهای مختلف حضور داشتند و در جریان جزئیات طرح آمریکا برای ایجاد ائتلافی چند ملیتی برای اسکورت کشتی‌های نفتی در منطقه خلیج‌فارس قرار گرفتند.

رسانه‌ها احتمال دادند که حضور نماینده اسرائیل در نشست مذکور مقدمه‌ای برای دعوت از تل‌آویو به کنفرانس بحرین درباره مسیرهای دریایی در منطقه خلیج‌فارس است.

رژیم صهیونیستی تنش فزاینده در منطقه خلیج‌فارس میان ایران از یک‌سو و آمریکا و همپیمانانش از سوی دیگر را با اهتمام زیاد دنبال می‌‌کنند و ارزیابی‌ها در تل‌آویو حاکی‌ست که احتمال درگیری میان طرفین پنجاه پنجاه است.

انتهای پیام/


( ۳ )

نظر شما :