نتانیاهو دستور تشدید حملات علیه غزه را داد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۴ کد : ۱۹۸۳۲۴۳ سرخط اخبار

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) دستور ادامه حملات گسترده علیه غزه را صادر کرد. این درحالی است که موج حملات دو طرف به شدت ادامه دارد و از بین دو طرف تعدادی کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مجموعه‌ای از شهروندان فلسطینی در شرق الشجاعیه در شرق غزه  دو فلسطینی شهید و تعدادی زخمی شدند.

در همین راستا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور ادامه "حملات گسترده" علیه نوار غزه را داد.

نتانیاهو گفت: من دستور ادامه بمباران و پشتیبانی از یگان توپخانه‌ای و نیروها در اطراف غزه را دادم. حماس بهای اقدامات خود را خواهد پرداخت.

پیش از این یک منبع نظامی اسرائیلی اعلام کرده بود که تل‌آویو قصد ندارد درحال حاضر حملات گسترده خود به غزه را متوقف کند.

این منبع اعلام کرد: اسرائیل باید با طرف‌هایی که از نوار غزه موشک شلیک می‌کنند مقابله کند. ارتش شنبه پایگاه‌های ساخت تجهیزات جنگی وابسته به حماس را بمباران کرد. این حملات پایگاه‌های حماس و جهاد اسلامی را هدف قرار داد.

از سوی دیگر آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که "مقر اطلاعات نظامی و امنیت کل حماس" در محله الرمال در غزه را هدف قرار داده است.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، امروز یکشنبه ۵۰ موشک به بئر السبع و اسدود و عسقلان و غلاف غزه که مجموعا شهرک‌های اطراف غزه هستند شلیک شد.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای امروز تاکید کرد: مقاومت آماده جنگی نامحدود است و می‌تواند جبهه‌ای گسترده برای دفاع از ملت و خاک فلسطین باز کند. 

این گروه در ادامه بیانیه خود تصریح کرد: ادامه حملات دشمن به مواضع، تاسیسات مدنی، صنعتی با مقابله به مثل و پاسخ گسترده همراه خواهد شد که هیچ شهرکی رنگ امنیت نخواهد دید و هیچ نقطه امنی در داخل اراضی اشغالی وجود نخواهد داشت.

در این راستا خبرهایی از هلاکت سه سرباز اسرائیلی در هدف گرفتن خودروی نظامی با موشکی از شمال شرق غزه به گوش می‌رسد.

همچنین رسانه‌های عبری زبان از کشته شدن دو اسرائیلی در اثر اصابت ترکش‌های موشک‌های مقاومت در عسقلان گزارش می‌دهند. پیشتر خبرنگار اسکای نیوز گزارش داده بود که در پی شلیک موشکی از غزه و اصابت آن به یک کارخانه در عسقلان، چهار اسرائیلی زخمی شدند.

مقامات اشغالگر نیز حرکت متروها را در پی خسارتی که به خطوط ریلی در اثر حملات موشکی مقاومت در بئر السبع اشغالی وارد شد، متوقف کردند.

همچنین در حالی که صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزدیبخش فلسطین (ساف) خواهان همکاری تمامی گروه‌های فلسطینی با مصر و سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس شده، حماس خواهان متحد شدن گروه‌های فلسطینی برای مقابله با اسرائیل شد.

مشیر المصری، از رهبران جنبش حماس بر آمادگی برای ادامه جنگ تا آخرین لحظه تأکید کرد و خواهان اتحاد تمامی فلسطینی‌ها برای رفع محاصره غزه شد.

عزت الرشق، از رهبران جنبش حماس گفت: حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های مسکونی در غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان جنایت جنگی است. این سیاست هیچ‌گونه امنیت و ثباتی را برای اسرائیل به همراه نخواهد داشت.

این اظهارات در واکنش به حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ایراد شد.

کلید واژه ها: نوار غزه اسرائیل


( ۱ )

نظر شما :