دیدار نماینده ویژه گوترش در امور عراق با ظریف

۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۰ کد : ۱۹۸۲۷۹۷ سرخط اخبار

«جینین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق با وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره آخرین تحولات عراق گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «جینین هنیس پلاسخارت »نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق که به تهران سفر کرده صبح امروز (دوشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان با محمدجواد ظریف وزیر خارجه دیدار و درباره آخرین تحولات عراق با وی گفت‌وگو کرد.

وی دی ماه 1397 نیز با «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در محل سفارت کشورمان دیدار و به گفت‌وگو پرداخته بود.

«هنیس پلاسخارت» در این دیدار با بیان اینکه از روابط عمیق دو ملت و کشور همسایه ایران و عراق با یکدیگر، کاملا آگاه است، عنوان کرد که به منظور انجام بهتر وظایف محوله به خود از سوی سازمان ملل، علاقمند است در اولین فرصت ممکن دیداری از تهران داشته باشد.

پلاسخارت بهمن 1397 به دیدار آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق رفته بود.

پلاسخارت وزیر دفاع پیشین هلند از اول نوامبر 2018 در این سمت مشغول به فعالیت است. او جایگزین «یان کوبیش» شده است که از سال 2015 تا 2018 عهده‌دار این سمت بود.

«یان کوبیش» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق مهر ماه 1397 در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره آخرین تحولات عراق گفت‌وگو کرده بود.

کوبیش که اصالتا اهل اسلواکی بود، هشتم بهمن 1396 نیز به تهران سفر و با ظریف دیدار کرده بود. 

پلاسخارت دومین نماینده هلند است که در این سمت (نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق) فعالیت می‌کند. پیش از او «آدریانوس ملکرت» از کشور هلند از 2009 تا 2011 این سمت را برعهده داشت.

پلاسخارت طی سال‌های 2012 تا 2017 به عنوان وزیر دفاع هلند به فعالیت مشغول بوده است.

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف


نظر شما :