ظریف خطاب به کشورهای عربی و اسلامی: هر میزان هم در برابر آمریکا و اسرائیل به خاک بیفتید باز سرزمین‌هایتان را می‌دزدند

۰۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۶ کد : ۱۹۸۲۴۵۵ سرخط اخبار

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر به اقدام اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی واکنش نشان داد.

وی در این پیام نوشت: «اعلام غیرقانونی ترامپ درباره "جولان اشغالی سوریه" یکسال پس از (اعلام مشابه) درباره "قدس اشغالی" یادآوری هوشیار کننده‌ای برای برادران عرب و مسلمان ماست: آمریکا و اسرائیل دستانشان را به سوی شما دراز می‌کنند اما هر میزان هم که در برابر آنها به خاک بیفتید آنها سرزمین‌هایتان را می‌دزدند. # بیاید_باهم_متحدشویم.»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه توئیت خود نیز تصویر رئیس جمهور آمریکا به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات کاخ سفید را هنگام امضای به‌رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را منتشر کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ۵ فرودین ۱۳۹۸ در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلانیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت. 

قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است. 

جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف


نظر شما :