علی مطهری: ایران هیچ‌گونه تغییری در برجام را نخواهد پذیرفت

۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۸ کد : ۱۹۷۷۰۶۵ سرخط اخبار

علی مطهری در جریان سفر به مسکو تاکید کرد: ایران هیچ گونه تغییری در برجام را نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایسنا، نخستین اجلاس بین المللی توسعه نظام های پارلمانی با عنوان «پارلمانتاریسم» و با هدف گسترش همکاری های منطقه ای و جهانی، ارتقای امنیت بین المللی و جلوگیری از یک جانبه گرایی برخی قدرت ها، با حضور سران و مقامات عالی رتبه پارلمانی بیش از 96 کشور جهان از جمله ایران در مسکو برگزار شد.

علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در راس هیاتی متشکل از اعضای کمیته همکاری های پارلمانی ایران و روسیه، با همراهی مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در این اجلاس شرکت کرد. پیش از آغاز نشست، اعضای هیات پارلمانی کشورمان با مقام های مجلس دوما و شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفت وگو کردند.

علی مطهری که یکی از سخنرانان اجلاس بود، در دیدار با «الیاس اوماخانوف» نایب رئیس شورای فدرال روسیه با بیان این که "ایران هیچ گونه تغییری در برجام را نخواهد پذیرفت"، گفت: در صورتی که برجام حفظ نشود ایران سناریوها و طرح های پیش بینی شده ی خود را اجراء خواهد کرد.

مطهری در این دیدار افزود: این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که ایران مشاهده کند منافعش در توافق هسته ای حفظ نشده است و کشورهای باقی مانده در آن قادر به انجام تعهدات خود در چارچوب توافق نیستند.

وی در ادامه گفت: ما از روسیه به خاطر همکاری در زمان تهیه توافق هسته ای، تصویب آن و همچنین اجرای آن تشکر می کنیم و امیدواریم که در این شرایط حساس نیز همکاری دو کشور ادامه داشته باشد.

مطهری با ابراز امیدواری از این که روسیه تلاش های خود را برای حفظ برجام ادامه دهد، خاطرنشان کرد: اگر روشی که دولت آمریکا در پیش گرفته است به یک سنت تبدیل شود، دیگر نمی توان به روابط بین المللی اعتماد کرد.

به گفته مطهری، خروج آمریکا از برجام بیش از این که بخواهد جنبه اقتصادی یا سیاسی داشته باشد، جنبه ی اخلاقی داشت.

در این دیدار الیاس اوماخانوف نیز با اشاره به افزایش روزافزون روابط پارلمانی بین ایران و روسیه، گفت: ما از گسترش روابط پارلمانی دو کشور در سطوح بین المللی رضایت داریم و علاقه مندیم روابط دولتی، پارلمانی و منطقه ای دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وی همچنین ضمن ابراز نگرانی نسبت به اقدام یک جانبه آمریکا در خروج از توافق هسته ای با ایران، تاکید کرد: خروج آمریکا از برجام به معنای نادیده گرفتن منافع ایران و جامعه جهانی است.

بر اساس این گزارش، اجلاس بین المللی «توسعه پارلمانتاریسم» به مدت دو روز در مسکو ادامه دارد و در حاشیه آن چندین نشست تخصصی با موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی برگزار می شود.

«قانونگذاری در زمینه توسعه اقتصاد جهانی در قرن بیست ویکم در بخش فناوری و منابع»، «نقش پارلمان ها در تقویت امنیت بین المللی» و «توسعه قوانین ملی: هنجارسازی در جهت منافع ملل مستقل، تبادل بهترین تجارب کاربردی و هماهنگ سازی بین المللی» از جمله برنامه های اصلی روز نخست این همایش بود.

کلید واژه ها: مطهری


نظر شما :