ترکیه بزرگترین پایگاه نظامی خود در خارج را افتتاح کرد

۰۹ مهر ۱۳۹۶ | ۲۳:۳۷ کد : ۱۹۷۲۱۴۰ سرخط اخبار

ترکیه در راستای تحکیم روابط خود با سومالی و آغاز حضور نظامی در شرق آفریقا، بزرگترین پایگاه نظامی خود را در خارج از خاک خود در موگادیشو، پایتخت سومالی افتتاح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، یک مقام ارشد ترک پیش از مراسم افتتاح این پایگاه در موگادیشو با حضور خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه گفت: افسران ترک آموزش ۱۰ هزار سرباز سومالی را در این پایگاه به عهده خواهند گرفت.

هرچند روابط ترکیه با کشورهای شاخ آفریقا به دوران امپراتوری عثمانی برمی گردد اما دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی ترکیه همپیمان محکمی به دولت سومالی در سال های اخیر تبدیل شده است.

در مراسم افتتاح پایگاه نظامی مذکور که ۵۰ میلیون دلار برای ترکیه هزینه داشته، حسن علی خیری، نخست وزیر سومالی به خاطر افتتاح این پایگاه آموزشی سپاسگزاری کرد و گفت: پایگاه نظامی ترکیه به دولت در بازسازی نیروهای ملی کمک خواهد کرد، نیروهایی که به یک مکان مشخصی تعلق ندارند بلکه نماینده ملت سومالی هستند.
آکادمی نظامی ترکیه در موگادیشو بزرگترین پایگاه وی در خارج از خاک خود است که شرایط ارائه آموزش و میزبانی ۱۰۰۰ سرباز در یک یگان واحد را دارد.

سومالی با وجود ناآرامی های خود، دارای اهمیت استراتژیک است.

 

کلید واژه ها: سومالی


نظر شما :