اعلام آمادگی روسیه برای همکاری با امریکا در حوزه سایبری

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۹ کد : ۱۹۶۹۰۴۱ سرخط اخبار

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد، کشورش آماده گفت وگو با آمریکا در زمینه همه مسائل مربوط به امنیت سایبری جهانی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندری کروتسکیخ، مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد: روسیه آماده گفت وگو با آمریکا در زمینه همه مسائل مرتبط با امنیتی سایبری جهانی است اما مخالفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نگذاشته که تیمی برای همکاری سیاسی دو طرف از جانب آمریکا شکل بگیرد.

این مقام روسی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری های بین المللی در امنیت اطلاعات خدمت می کند، خاطر نشان کرد:رئیس جمهور کشور ما در پکن اخیرا این را گفت. او مشخصا خاطر نشان کرد، ما به طرف آمریکایی طیف وسیعی از توافق ها از جمله در زمینه پیشگیری از حوادث در حوزه اطلاعاتی را برای آن که به بحث و همکاری بپردازیم ارائه کردیم.

کروتسکیخ که سفیر آزاد در وزارت امور خارجه روسیه است اظهار داشت: چنین همکاری اگر که آمریکا پیشنهادات سازنده بدهد و آمادگی گفت وگویی برابر را داشته باشد کاملا امکان پذیر است.

وی افزود: ما دائما می شنویم آنها می گویند که تیمی برای این همکاری ندارند. مخالفان ترامپ نمی گذارند که او چنین کاری انجام دهد. همه پیشنهادات ما روی میز مانده است زیرا همه این حملات انجام شده از سوی تبهکاران و تروریست های بین المللی نیازمند توجه فوری هستند. بنا براین ما باید تلاش هایمان را ادغام کنیم. ما یک برنامه اقدام مشترک نیاز داریم، ما باید اطمینان حاصل کنیم که در یک موضع قرار داریم.


نظر شما :