ماتیس: ترامپ ممکن است به عربستان سفر کند

۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵ کد : ۱۹۶۸۴۸۰ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا در جریان مذاکره با همتای عربستانی خود با هدف نیرو بخشیدن به ائتلاف ریاض ـ واشنگتن تاکید کرد: آمریکا می خواهد شاهد یک عربستان قوی باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا که در ریاض با مقامات ارشد عربستان در حال دیدار است گفت که ممکن است دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به عربستان سفر کند؛ کشوری که متحد دیرینه آمریکا محسوب می شود و از رویکرد تندروتر واشنگتن نسبت به ایران استقبال کرده است.

ماتیس در مذاکره با محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور با اشاره به سرویس مخفی و سرویس امنیت نظامی عربستان، گفت: به نفع ماست که شاهد یک عربستان قوی باشیم. کاری که ما می توانیم امروز انجام دهیم این است که راه را برای سفر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به ریاض هموار سازیم.

اگر ترامپ پیش از شرکت در اجلاس ناتو در 25 می در بروکسل به عربستان سفر کند اولین سفر خارجی او به عنوان رئیس جمهور آمریکاست و رفتن به ریاض در چنین سفری می تواند پیام های بسیاری داشته باشد.

آمریکا و عربستان سال هاست که روابط دیرینه ای بر مبنای تبادل امنیت آمریکا با نفت عربستان دارند اما روابط میان این دو در دولت باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا تا حدودی خدشه دار شد.

در جریان این مذاکره شاهزاده محمد نیز به جیمز ماتیس، گفت: عربستان و آمریکا برای مقابله با چالش های منطقه از جمله فعالیت های ایران و ایجاد ثبات در مهم ترین تنگه های این منطقه همکاری می کنند.


نظر شما :