رنتسی: اگر همه پرسی شکست بخورد، استعفا خواهم کرد

۱۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۵۹ کد : ۱۹۶۵۱۴۴ سرخط اخبار

نخست وزیر ایتالیا ضمن حمایت از همه پرسی درباره افزایش قدرت مقامات محلی، گفت که اگر این همه پرسی به شکست منجر شود از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

به گزارش فارس،«ماتئو رنتسی» نخست وزیر ایتالیا روز گذشته در جریان آخرین سخنرانی در آستانه همه پرسی فردا در این کشور گفت که موفقیت این همه پرسی می تواند ایتالیا را به قدرتمند ترین کشور در اروپا تبدیل کند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، وی خطاب به شماری از مردم فلورانس گفت که این اقدام می تواند زندگی کودکان ایتالیایی را تغییر دهد و افزود: «همه پرسی نه برای ما و نه برای یک حزب سیاسی بلکه برای کودکان کشورمان است.»

رنتسی همچنین وعده داد که در صورتی که مردم با برنامه وی مبنی بر کاهش نقش سنا و افزایش مجدد قدرت مقامات محلی موافقت نکنند، از قدرت کناره گیری خواهد کرد. مخالفان این همه پرسی بر این باورند که این تصمیم می تواند به ضعف و برهم خوردن قدرت دموکراتیک منجر شود.

بازارهای مالی و سیاستمداران اروپایی از پیروی مخالفان نگرانند و معتقدند که چنین اقدامی می تواند به بی ثباتی سیاسی و بحران در بانک ها منجر شود و منطقه یورو را به سمت بحرانی جدید سوق دهد.

رنتسی معتقد است که رای مثبت به طرح یاد شده می تواند به نوشتن مجدد تاریخ منجر شود و افزود: «اگر به این طرح رای مثبت داده شود، ایتالیا رهبر اروپا خواهد شد.»

در صورت شکست طرح، انتظار می رود که رنتسی نزد «سرجیو ماتارلا» رئیس جمهور این کشور بروند و استعفای خود را تقدیم کند.

کلید واژه ها: ایتالیا


نظر شما :