تهدید کره شمالی به اقدام فیزیکی علیه سامانه تاد

۲۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۹۶۱۰۸۳ سرخط اخبار

کره شمالی در واکنش به تصمیم آمریکا و کره جنوبی برای استقرار سامانه دفاع هوایی تاد، این دو کشور را به تهدید فیزیکی سریع تهدید کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی امروز دوشنبه هشدار داد که در صورت استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی علیه واشنگتن و سئول دست به اقدام فیزیکی خواهد زد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، ارتش کره شمالی تهدید کرده که به سایتهای محل استقرار سامانه دفاع هوایی تاد در کره جنوبی حمله میکند.

سئول و واشنگتن روز جمعه از تصمیم خود برای استقرار سامانه دفاع هوایی تاد در کره جنوبی برای مقابله با تهدیدات فزاینده موشکی و هسته ای کره شمالی خبر دادند.

ارتش کره شمالی در بیانیه خود اعلام کرده است که اقدام فیزیکی پاسخ سریع ما به تلاش آمریکا برای برتری جویی در شبه جزیره کره با استقرار سامانه دفاع هوایی تاد خواهد بود.

تصمیم برای استقرار سامانه تاد یک روز بعد تحریم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به اتهام نقض حقوق بشر اعلام شد.

آمریکا که 28500 نیروی نظامی در خاک کره جنوبی دارد روز جمعه اعلام کرد که برای حمایت نظامی از متحد خود سامانه تاد را در این کشور مستقر خواهد کرد.

اگرچه آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که استقرار این سامانه فقط برای مقابله با تهدیدات کره شمالی است و علیه کشور ثالث دیگری نیست چین به این تصمیم واکنش نشان داد و ان را یک اقدام تحریک آمیز خواند.

سامانه دفاع ضد موشکی تاد (Terminal High Altitude Area Defense -THAAD) یک سیستم دفاع ضد موشکی ساخت کمپانی "لاکهید مارتین" آمریکاست.

سیستم دفاع ضد موشکی تاد یک سامانه برد بلند بوده که سیستم های تجهیزاتی آن به آسانی قابل انتقال است و قابلیت مقابله و محدودسازی سامانه های موشکی متخاصم را در محدوده 200 کیلومتر و ارتفاع بیش از 150 کیلومتر، داراست.

کلید واژه ها: کره جنوبی دفاع هوایی تاد سامانه دفاع هوایی تاد


نظر شما :