پیام هیلاری کلینتون به دختران آمریکایی

۲۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۲:۵۶ کد : ۱۹۵۹۷۶۶ سرخط اخبار

هیلاری کلینتون از هواداران خود به خاطر کمک به او برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری که از آن به عنوان یک لحظه تاریخی برای زنان یاد کرد تشکر کرده است.
به گزارش بی بی سی، او در جمع هوادارانش در تجمعی در نیویورک گفت: "به لطف شما، به یک مقطع مهم پا گذاشته ایم."
کلینتون که زمانی سناتور و در دوره ای وزیر خارجه بود اشاره کرد که "این اولین بار است که یک زن در تاریخ کشور ما نامزد یک حزب عمده می شود.”
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش داده بود که خانم کلینتون امتیاز لازم برای کسب نامزدی حزب را جمع آوری کرده است؛ یعنی ۲۳۸۳ نماینده در گردهمایی سراسری حزب از نامزدی او حمایت خواهند کرد. این رقم شامل "نمایندگان ویژه" حزبی است که نه براساس آرای عمومی بلکه با لابی یا بر اساس تمایلات خود به یکی از نامزدها تعهد می دهند.
روز سه شنبه در شش ایالت دیگر انتخابات مرحله مقدماتی انجام شد.
شبکه های خبری در آخرین ساعات روز سه شنبه پیروزی خانم کلینتون در نیوجرزی را قطعی دانستند اما رقابت در سایر ایالات بزرگ مثل کالیفرنیا فشرده تر به نظر می رسد.
سناتور برنی سندرز رقیب کلینتون به پیروزی در کالیفرنیا چشم دوخته است تا بتواند توجیه کافی برای ادامه مبارزه داشته باشد. امید او راضی کردن نمایندگان ویژه است اما ناظران موفقیت او را بعید می دانند.
کلینتون در پی پیروزی در نیوجرزی در یک توییت نوشت: "خطاب به هر دختر کوچکی که آرزوهای بزرگ دارد: بله می توانید به همه جا برسید، حتی ریاست جمهوری. این شب مال شماست."
در پی انتشار گزارش آسوشیتدپرس در مورد رسیدن کلینتون به حد نصاب لازم، مایکل بریگز سخنگوی سندرز در بیانیه ای از اقدام "شتابزده" رسانه ها در شمارش آرای نمایندگان ویژه انتقاد کرد و گفت که نبرد بر سر جلب نظر این نمایندگان ادامه خواهد یافت.
او گفت که او برای تغییر نظر نمایندگان ویژه ای که قول حمایت از کلینتون را داده اند تلاش خواهد شد.
سناتور اهل ورمانت که جمعیت عظیمی به خصوص رای دهندگان جوان جلب گردهمایی های او می شوند قول داده است به مشکل نابرابری درآمد، حداقل دستمزد و بار سنگین هزینه تحصیلات عالی رسیدگی کند.
آنتونی زرکر تحلیلگر امور آمریکای بی بی سی می گوید که کمپین سندرز بر شعارهای ضدتشکیلاتی استوار بوده و این باعث هیجان زیادی در میان بازیگران قدرت در حزب دموکرات و اعضای پر و پا قرص حزب که بیشتر "نمایندگان ویژه" را تشکیل می دهند نشده است.
نمایندگان ویژه قول حمایت از یک کاندیدا را پیش از همایش ملی حزب اعلام می کنند اما رای نهایی و رسمی در زمان برگزاری همایش خواهد بود. در همین گردهمایی های ملی است که نامزد احزاب رسما معرفی می شوند.
آسوشیتدپرس به نقل از مقام های کاخ سفید گزارش می دهد که آقای اوباما برای حمایت از خانم کلینتون در چند روز آینده آماده می شود.
اوباما روز یکشنبه تلفنی با برنی سندرز صحبت کرد اما جزئیات این محاوره فاش نشده است.

کلید واژه ها: سندرز هیلاری کلینتون انتخابات ریاست جمهوری امریکا انتخابات 2016


نظر شما :